Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Vota

Un servei de la Federació Estatal de Pensionistes i Jubilats

21/06/2007.

El Servei d'informació encetat per la Federació de Jubilats i pensionistes de CCOO posa de relleu la importància que el sindicat atorga a la nova Llei d'atenció a les persones en situació de dependència, una conquesta sindical que reconeix un nou dret tan important com el que va representar en el seu dia la universalització de la sanitat o el reconeixement de les pensions no contributives

Paral·lelament, la CS de CCOO ha editat un fullet informatiu sobre la Llei de dependència, que es pot descarregar des de la pàgina web del sindicat (www.ccoo.es)

El fullet té dues parts diferenciades, fins i tot en la seva presentació gràfica; en la primera, “Dependència: Un nou dret per a tots i totes”, s'identifica les persones beneficiades pel nou dret - aquelles que de forma permanent, per raons lligades a la falta o a la pèrdua d'autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial,  precisen de l'atenció d'una altra o altres persones o ajudes importants per realitzar activitats bàsiques de la vida diària- i els graus de dependència assenyalats per la Llei; el procediment per rebre els serveis i prestacions i el tipus de prestacions contemplades en la Llei (ajuda a domicili, teleasistència, atenció residencial, etc).

El segon apartat, “Dependència: + Ocupació de qualitat”, es refereix als nous llocs de treball i els perfils professionals que demanden la Llei (a més de l'ocupació indirecta que es generarà, la posada en marxa de la Xarxa de centres i serveis, la Xarxa del Sistema per a l'Autonomia i Atenció de la Dependència (SAAD) comportarà la creació directa de prop de 300.000 nous llocs de treball). Aquest apartat es completa amb un capítol en què s'explica què defensa CCOO per assegurar la qualitat de l'ocupació.