Comissions Obreres de les Illes Balears | 18 d?abril 2024.

Riscos per l?exposició a productes de neteja i les mesures preventives adequades

L?objectiu d?aquesta jornada és conèixer els productes que empren els treballadors/es del sector de neteja i les mesures preventives per reduir-ne el risc, atès que el personal del sector de neteja està diàriament en contacte amb substàncies químiques perilloses que poden produir efectes crònics greus tals com danys en el sistema nerviós, reproductor i immunològic. La jornada ha estat organitzada per l?Escola Sindical Marcos Peralta de CCOO Illes Balears, amb el suport de la Direcció General de Salut Laboral de la Conselleria de Turisme i Treball.

17/11/2010.
    Intervenció de Sonia Membrives, inspectora de Treball i Seguretat Social.

Ha presentat la jornada Ernest Surià, secretari de Medi Ambient i responsable de Formació de l?Escola Sindical Marcos Peralta de CCOO Illes Balears,  i acte seguit, Cecilia Salvador, tècnica de l?Instituto Sindical de Trabajo, Ambiente y Salud (ISTAS), ha parlat sobre "Risc químic en el sector de la neteja". Sonia Membrives, inspectora de Treball i Seguretat Social de la Direcció Territorial de Balears, ha fet un repàs a l?actuació de la Inspecció de Treball en relació amb la prevenció i la qualitat de les mesures preventives. La intervenció de Luisa Flaquer, tècnica superior en prevenció de riscos laborals, s?ha centrat en els "Objectius de la Direcció General de Salut Laboral respecte als riscos per l?exposició a productes de neteja". La clausura de la jornada ha estat a càrrec de Paula Liñán, directora general de Salut Laboral del Govern de les Illes Balears.