Comissions Obreres de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

Delegats sindicals de CCOO participen en una Jornada sobre el present i el futur de les mútues

08-04-2011.- Mig centenar de delegats i delegades sindicals han participat en la Jornada informativa sobre "Present i futur de les mútues", organitzada per l?Escola Sindical Marcos Peralta i la Secretaria de Formació i Medi Ambient de CCOO Illes.

08/04/2011.
    Ernest Surià, responsable de l

Ernest Surià, responsable de l'Escola Sindical, amb els ponents sobre mútues.

L'objectiu d'aquesta jornada ha estat informar els delegats, delegades, treballadors i treballadores sobre el paper que tenen les mútues com a ens col·laboradors de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, analitzar la cobertura que presten als treballadors i treballadores, i debatre sobre el present i el futur de les mútues.

Jaime González, representant de CCOO en la Comissió Nacional de seguiment de les Mútues, ha dit que "les mútues són un model en transformació i és l'assignatura pendent des de fa anys per l?interès i la participació que des de sempre hem demandat i mai se'ns ha donat. Sembla que per la crisi i les retallades pressupostàries de les mútues podem aconseguir un canvi en el model i una major democràcia interna".

D'altra banda, ha assenyalat que "volem informar als delegats i delegades sobre les mútues perquè és un món bastant desconegut. Quan perds la salut pel treball i les mútues gestionen la contingència comuna és quan s'abasta tota aquesta estructura que té un sistema econòmic per tractar el tema de la salut, i allí és quan sorgeixen els problemes".

En aquesta Jornada han participat com a ponents Luís Carro, director provincial d?Ibermutua Mur i delegat d?AMAT; Jaime González, representant de CCOO en la Comissió Nacional de seguiment de les mútues, i Wàlfrid Ivern, director general de Mútua Balear.