Comissions Obreres de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Delegats i delegades de prevenció participen a una jornada formativa a CCOO

07-06-2011.- Delegats i delegades de Comissions Obreres han participat a una jornada formativa sobre prevenció de riscos laborals que ha comptat amb la participació d'Ernest Surià, responsable de Formació Sindical, Rafael Torrent, coordinador de Formació d?ISTAS, Marta Lledó, responsable del servei de prevenció NEX, i la directora general de Salut Laboral en funcions, Paula Liñán.

07/06/2011.
    Rafael Torrent, Marta Lledó, Ernest Surià i Paula Liñán a l

Rafael Torrent, Marta Lledó, Ernest Surià i Paula Liñán a l'inici de la jornada.

Durant la inauguració de la jornada, Ernest Surià va assenyalar que pel sindicat CCOO "la formació dels delegats és fonamental perquè és important que puguin representar bé els treballadors, però al seu torn volem saber si aquesta formació podem fer-la millor".

D'altra banda, Surià també ha dit que igual que en el 2010, en aquest any s'han realitzat 14 jornades de formació per als delegats i delegades sindicals en les quals s'han inclòs continguts com ara les relacions laborals, la comunicació i la seguretat social, entre altres.
    El responsable de Formació Sindical ha agraït la col·laboració de la Conselleria de Turisme i Treball pel suport en la realització de les diferents jornades per als delegats i delegades.

Per la seva banda, Paula Liñán, directora general en funcions de Salut Laboral de la CAIB, ha manifestat que "aquesta és l'última vegada que estic com a directora, encara que sigui en funcions. Vull agrair a CCOO que sempre m'ha facilitat el treball. Hi ha hagut situacions que hagués estat complicat resoldre-les sense la implicació del sindicat". I va agregar: "l'actitud del sindicat sempre ha estat fonamental i mai ha estat obstaculitzar, el treball sempre ha estat fluid".

Liñán va continuar dient que "considerem que els treballadors estan informats però poc formats en temes de riscos laborals. També creiem que és important que coneguin bé les administracions i el que fan, per tal que puguin transmetre-ho correctament als treballadors".

Els vigilants de l?empresa

En la ponència referida a la formació per optimitzar la intervenció dels delegats sindicals, el coordinador de Formació d?ISTAS, Rafael Torrent, va definir el paper dels delegats i delegades com a "representants dels treballadors, vigilants de l'empresa, mini-tècnics i organitzadors col·lectius". També va assenyalar que el gran repte d'aquests treballadors serà "promoure la participació mitjançant una cultura preventiva real i exercint com a delegat de prevenció democràtic".

Finalment, Marta Lledó, responsable tècnica del servei de prevenció NEX, va explicar en la seva exposició que els delegats i delegades de prevenció han de "col·laborar amb els empresaris en la millora de les accions preventives, conèixer la normativa aplicable a l'empresa i els riscos i prevencions de cada lloc de treball".