Comissions Obreres de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Vota

Jornada sobre mesures preventives al sector de la construcció i adaptació de llocs de feina

29-06-2011.- Rogelio Marín, secretari general de la Federació de Construcció i Fusta de CCOO Illes Balears, ha presentat aquest matí a la Sala Groga del sindicat la Jornada "Aplicació de mesures preventives i adaptació de llocs de feina" adreçada fonamentalment als delegats i delegades de prevenció en salut laboral. "Establir les precaucions a prendre en determinades feines i supervisar que efectivament es compleixen; o establir que s?hagin d?adquirir els subministraments menys perillosos i verificar l?eficàcia de les mesures, constitueixen exemples clars d?activitats preventives integrades", ha assenyalat Rogelio Marín.

29/06/2011.
    Nombrosos assistents a la Jornada de prevenció en la construcció.

La formació en salut laboral ha d'orientar-se a aconseguir la major participació activa en les activitats preventives, i segons les responsabilitats de cadascú, ha de capacitar per a la percepció de riscos, amb capacitat crítica i fomentant l'assumpció de les responsabilitats pròpies. Amb aquesta idea de partida, s?ha desenvolupat la Jornada que ha comptat amb la presència d?experts tècnics i del sindicat, els quals han fet visible el vertader problema, que no és cap altre que l'existència de riscos originats en unes condicions de treball inadequades.

La primera intervenció ha esta a càrrec del tècnic superior en Prevenció de Riscos Laborals de la Direcció General de Salut Laboral Juan Expósito i s?ha centrat en els criteris d?adaptació dels llocs de feina en el sector de la construcció en cas d?accident de treball o malaltia professional.

Santiago Cubero, responsable de Salut Laboral de la Federació estatal de Construcció i Fusta ha parlat de l?adaptació de llocs de feina segons el Llibre segon del conveni general de la construcció i les empreses de treball temporal.

Les actuacions de la Fundació Laboral de la Construcció en la prevenció específica en aquest sector i els indicadors de resultats ha estat el tema central que ha desenvolupat el gerent de la Fundació, Pedro Figuerola.

Després del torn de debat entre els assistents, ha clausurat la Jornada el secretari de Formació Sindical i Medi Ambient de CCOO Illes, Ernest Surià.