Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

25N dia internacional contra la violència de gènere

23/11/2017.

Amb motiu del 25 N, Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, la Plataforma integrada pels partits polítics MÉS, Podemos, Esquerre Unida, PSIB-PSOE i els sindicats USO, STEI Intersindical, CCOO i UGT fem una crida per participar de forma activa en els diversos actes i en la manifestació que se celebrarà el pròxim dissabte, a partir de les 19,30 hores a la Plaça de la Porta Pintada, per manifestar el nostre suport  i solidaritat amb les dones en la seva lluita contra la violència de gènere.

Una xacra social que constitueix una flagrant vulneració dels drets humans, una lluita que ha de ser una prioritat de la sacietat, en la qual tots i totes ens hem d"involucrar i adoptar una actitud de total rebuig cap a qualsevol forma de violència contra les dones. Una violència que ha causat fins avui, segons les dades oficials, l"assassinat de 44 dones, però les dades reials encara són més esgarrifoses: 69 dones i 7 menors assassinats. Estam davant una violència que amaga moltes altres víctimes silenciades, anònimes, dones que malgrat haver fet un pas endavant i denunciat la seva situació, han estat assassinades per no haver rebut el suport i la protecció que les polítiques públiques han de garantir-los. Dones que s?han atrevit a trencar el seu silenci  i que han vist com, en no poques ocasions, es qüestiona i es posa en dubte la veracitat de la seva situació, o passen de ser víctimes a culpables.

Els partits i sindicats signataris reivindiquem ja l?aplicació i el desenvolupament de polítiques de gènere, que siguin efectives i transversals, dotades pressupostàriament  que d?una vegada per sempre donin resposta a les exigències i demandes de les dones, que frenin qualsevol manifestació de violència contra les dones i que atengui a un principi bàsic: ENS VOLEM VIVES!!!

PARTICIPA I VINE A LA MANIFESTACIÓ DEL PRÒXIM DIA 25 DE NOVEMBRE DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.