Comissions Obreres de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

CCOO valora de manera positiva que demà s'aprovi el REIB

21/02/2019.

Després de la reunió mantinguda avui capvespre entre el Govern de les Illes Balears i sindicats, patronals i entitats, CCOO de les Illes Balears fa una valoració positiva del fet que demà, tal com ha expressat la Presidenta Armengol a la reunió, s'aprovi el Règim Especial per les Illes Balears (REIB).
    José Luis García, Secretari General de CCOO de les Illes Baleares ha declarat que "Per CCOO, que el Govern d'Espanya aprovi el REIB és una notícia positiva, ja que. a la fi, tindrem l'instrument que ens permetrà compensar el fet d'esser una comunitat insular, i guanyar en benestar i competitivitat".
    "La necessària transformació del model productiu cap a la sofisticació del teixit turístic, la diversificació sectorial, l'aposta per les energies netes i l'ocupació digna i atemporal passa, inexorablement, per una millora dels instruments que facilitin la creació d'una economia productiva competitiva i fonamentada en criteris de sostenibilitat social i mediambiental". Ha continuat Garcia.
    Des de CCOO, no hem plantejat, en cap moment,  el REIB com una qüestió de "guanyador i perdedors"; ja que, des del començament del debat, pensàvem que la primera passa anava en la direcció d'aconseguir l'instrument, per després anar consolidant-ho. La voluntat de CCOO es dirigeix cap a un REIB, per el que es beneficiïn tant els treballadors i les treballadores, com els empresaris.
    "Amb l'aprovació del nou REIB s'obri un escenari on la societat illenca haurà de continuar reivindicant dotacions suficients per l'esmentada transformació del model productiu. Anam per bon camí, i ara demanam a tots el grups parlamentaris que donin el seu suport al Congrés del Diputats", ha conclòs el Secretari General de CCOO de les Illes Balears.