Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Vota

La Unió de Mallorca de CCOO fa una valoració positiva dels Pressuposts pel 2020 del Consell de Mallorca

La Unió de Mallorca fa una primera valoració positiva tot i que CCOO creu que és necessari una nova llei de finançament de Consells Insular

11/12/2019.
    Maribel Millán, Secretaria General de la Unió Sindical de Mallorca de CCOO

Maribel Millán, Secretària General de la Unió de Mallorca  de CCOO de les Illes Balears, un cop aprovat el projecte de pressupostos del Consell de Mallorca del 2020 i després de la presentació formal d"aquests als agents econòmics, socials i sindicals de la nostra illa, ha fet una valoració positiva "sobretot perquè és el primer cop que ens trobam davant una presentació d"uns pressupostos generals  d?aquesta institució que es realitza davant tots els agents implicats i que mostra el seu interés per les seves aportacions"

El Consell de Mallorca aprovà inicialment el seu pressupost per a l?any vinent, xifrat en 468,8 milions d?euros el passat mes de novembre amb un projecte de pressupost que consolida totes les polítiques executades durant la passada legislatura, amb les qüestions socials, que aposta per la igualtat i segueix amb la seva línia municipalista com a eix transversal. Per tant  "l?impuls definitiu cap a l?atenció a les persones, en primer lloc, pensem que es manté"

Per la  Secretària General de la Unió de Mallorca, són uns pressuposts "continguts tot i que el govern del Consell ha incrementat  les partides econòmiques en matèria social,  en polítiques econòmiques i les mediambientals".  També som conscients que els pressupostos del Consell consoliden les polítiques socials dels acords de Raixa per tal de "caminar cap una Mallorca més igualitària, més feminista i que es preocupi pel medi ambient, intentant revertir els efectes del canvi climàtic "

Pel que fa a les polítiques socials recordar que l?any 2019 es van dedicar 192  milions a l?IMAS, l?Institut Mallorquí d?Afers Socials, que s?encarrega de l?atenció a les persones grans de Mallorca, les persones en risc d?exclusió social, l?atenció a les  persones menors d?edat en situació de desprotecció, les persones en situació de vulnerabilitat greu i les persones que presenten dificultats de mobilitat, intel·lectuals o de salut mental. L?any 2020, aquesta partida augmenta un 6,11% i arriba als quasi 204 milions "En aquest sentit i a través de l?IMAS, es mantindrà un adequat finançament pels convenis dels serveis socials comunitaris bàsics, que són la via per garantir la cohesió social dels nostres ajuntaments"

D?Igual forma, també es valora de manera molt positiva l?aposta decidida pel tema del creixement econòmic i la promoció econòmica , treballant per primer cop les comptències heretades del Govern autonòmic la passada legislatura. En aquest sentit explica, Maribel Millán, que el Departament de Turisme i Esports de la institució insular ha rebut 16,7 milions d'euros amb els quals es pretenen potenciar noves vies de promoció turística i l'impuls de la marca Mallorca, segons es pot interpretar de la lectura dels pressupostos.

Pensem que és remarcable en aquest sentit la promoció de productes turístics: naturalesa, cultura i gastronomia, congressos i el sector del luxe i que en les accions de promoció tindran «especial importància» les eines digitals i els nous canals.

Unes accions que s?han explicat des del Departament de Turisme del Consell és  el primer Pla estratègic de promoció turística de Mallorca, que s?està elaborant amb col·laboració pública i privada i que es presentarà a principis de 2020.

És important també destacar en la  aposta municipalista de la institució insular per la promoció turística que s?anuncià que es desenvoluparia per primera vegada  una xarxa d'oficines d'informació turística de Mallorca a tots els municipis, donant-se un increment de 240.000 a 300.000 euros en les subvencions per informació turística i per  tal de millorar les oficines locals.

Per acabar, la Secretària General de la Unió de Mallorca,ha remarcat la necessitat d?impulsar la nova llei de Consells Insulars que ja des del mateix Consell Insular s?està plantejant amb el Govern Autonòmic, i la necessitat   de millora del finançament i de les inversions estatutàries per part del Govern Espanyol. "Aquesta és la única manera de poder parlar d?un creixement econòmic que es tradueixi en cohesió social a novell autonòmic i que repercutiria en positiu  als Consells, i de retruc als muncipis. A tal efecte, la constitució d?un nou REB  és una eina imprescindible a nivell de finaçament"