Comissions Obreres de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Els augments salarials negociats han afavorit els sous més baixos

En el dia d'avui, el Secretari General de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, i la Secretària d'Ocupació i Formació, Yolanda Calvo, han presentat el primer informe de l'any 2020 del Gabinet d'Estudis Sociolaborals del sindicat a les Illes.

26/02/2020.
    Els augments salarials negociats han afavorit els sous més baixos

Aquest primer informe que porta per títol "La negociación colectiva en un marco de diálogo social impulsa el crecimiento" deixa palès el fet que la combinació de la negociació col·lectiva entre sindicats i empresaris, i el diàleg dels agents socials i econòmics i l"administració, ha contribuït a la millora de la inclusió social i de les condicions de feina, a més de reduir la bretxa entre els salaris més baixos i els alts.

José Luis García, ha posat l’accent en el fet que "la negociació col·lectiva i el diàleg social han fet possible un millor repartiment de la riquesa, i s’ha demostrat que no és cert que decisions con l’augment del salari mínim interprofessional hagin returat l’economia.

Per José Luis García, els increments salarials han suposat un increment de 2400 milions d’euros que s’han posat a disposició del consum intern. A més, cal assenyalar que comparant amb anys enrere els augments salarials han beneficiat els salaris més baixos i han creat al voltant de 80.000 llocs de feina.

Com a contrapartida, el Secretari General de CCOO de Balears assenyala la dificultat que tenen els treballadors i les treballadores en el seu conjunt per a percebre aquestes millores degut, per una banda, als increments del preu de l’habitatge i el lloguer, i per altra a l’augment del preu dels productes de primera necessitat, a la qual cosa s’afegeix una economia estacional que té com a conseqüència un mercat laboral amb una alta temporalitat pel que fa a la contractació.

Yolanda Calvo, Secretaria d’Ocupació i Formació ha apuntat algunes dades que es desprenen de l’informe, com que el conjunt de la massa salarial hagi augmentat un 30’5 per cent entre el 2014 i el 2018; el significatiu augment de l’ocupació de les dones assalariades; l’augment de la bretxa entre les persones joves i grans; el major creixement d’assalariats i de massa salarial que es produeix en el grup de menors de 25 anys; el major creixement de persones assalariades que es dona al sector de la construcció i activitats immobiliàries, i que el salari mitjà a les Balears té un augment superior a la mitjana estatal.

Documentació associada