Comissions Obreres de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

Vota

Ara l'objectiu és protegir la salut dels treballadors i treballadores

Davant el cessament del confinament de sectors no essencials -els quals s'incorporaran a Balears, de manera majoritària, dimarts que ve, després d'haver consumit un permís retribuït- CCOO de les Illes Balears exigeix que tots els treballadors i treballadores comptin amb les mesures de protecció adequades per a que la seva seguretat i salut estiguin garantides.

10/04/2020.
    Sanitat

Per a CCOO de les Illes Balears, ara preval l'objectiu de protegir la salut del conjunt de la classe treballadora de les illes.

Referent a això, CCOO recorda que els serveis de prevenció de les empreses, els empresaris i l'administració són els que estan obligats a proporcionar a la població treballadora tota la informació i l'assessorament sobre les mesures de seguretat, així com facilitar la protecció i els protocols necessaris per a garantir la salut en els llocs de treball.

Igualment, Comissions Obreres de les Illes Balears insisteix en el paper fonamental de l'administració i, especialment, tant de l'Institut Balear de Seguretat i Salut en el Treball (IBASSAL) com la Inspecció de Treball, en l'estricte compliment i desenvolupament de totes les actuacions que per llei tenen encomanades, amb l'objectiu d'evitar els contagis per COVID-19 i, en conseqüència, detenir la seva expansió. Per això, CCOO instarà a aturar qualsevol activitat que posi en risc de contagi als treballadors i treballadores.

Des de CCOO es valora que la majoria de les institucions de les Illes Balears s'hagin optat pel diàleg i la concertació amb sindicats i patronals més representatius per a donar una resposta a la crisi sanitària que patim, ara es tracta de perseverar en les mesures consensuades per sortir el millor possible tant de la crisi sanitària com de l'econòmica.