Comissions Obreres de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO DEMANA UNA PRESTACIÓ ESPECIAL A LA FINALITZACIÓ DELS ERTOS

Des de CCOO sol·licitem una prestació especial per a totes aquelles persones que no hagin cotitzat el temps necessari per a rebre qualque tipus d’ajuda especialment per als treballadors del sector serveis, i que tan necessària serà per a poder sobreviure els pròxims mesos fins que es reiniciï l'activitat turística, la pròxima temporada.

28/07/2020.

URL | Código para insertar

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al segon trimestre de l’any 2020 la taxa d’atur se situa en el 15,93%, de manera que la xifra de desocupats se situa en les 97.100 persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2019, el nombre de persones aturades ha augmentat en 17.200 persones (+21,53%), mentre que la variació trimestral, amb 14.800 aturats menys, ha estat del -13.26%.

Pel que fa a la població ocupada disminueix en termes interanuals -66.500 persones
    (-11,50%) i en referència al trimestre anterior +9.200 (+1,82%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 512.200 persones.

La Població activa es situa en 609.300 persones amb una variació interanual de -49.300 (-7,49%) i intertrimestral de -5.700 (-0,92%)

Les dades publicades avui per l'Institut Nacional d'Estadística no mostren l'autèntica realitat econòmica i sobretot laboral que s'està vivint a les nostres illes, ja que el descens del nombre d'aturats no reflecteix el total de persones que realment es troben sense activitat, ja tots aquells que es troben en situació d’ERTO no estan comptabilitzats.

Des de CCOO de les Illes Balears volem valorar la figura dels ERTOs que s'han posat en marxa gràcies a la negociació de sindicats i empresaris, i que han permès que un nombre elevat de treballadors i treballadores, especialment els fixos-discontinus, puguin tenir una cobertura durant aquesta crisi econòmica motivada per la pandèmia.

No obstant això, per a CCOO cal ser previnguts perquè la situació que se'ns planteja no sembla la més òptima ja que quan els ERTOs finalitzin molts de treballadors i treballadores perdran les prestacions perquè no tenen el temps cotitzat que dóna dret a rebre dites prestacions.

Per això, des de CCOO sol·licitem una prestació especial per a totes aquelles persones que no hagin cotitzat el temps necessari per a rebre qualque tipus d’ajuda, especialment per als treballadors del sector serveis, i que tan necessària serà per a poder sobreviure els pròxims mesos fins que es reiniciï l'activitat turística, la pròxima temporada.