Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Pla d?ajust del Govern: UN COP DUR ALS DRETS DELS TREBALLADORS I PENSIONISTES

El Govern ha aprovat un pla d?ajust per reduir el dèficit públic que lesiona els drets de pensionistes, empleats públics, persones dependents i aturats. Les rendes més altes i les rendes de capital queden al marge de l?ajust.

01/06/2010.

Tu hi guanyes

El Govern ha aprovat un pla d’ajust per reduir el dèficit públic que lesiona els drets de pensionistes, empleats públics, persones dependents i aturats. Les rendes més altes i les rendes de capital queden al  marge de l’ajust.

QUÈ SUPOSA EL RETALL APROVAT PEL GOVERN?

Les mesures aprovades pel Govern (congelar pensions, rebaixar el salari als empleats públics, suprimir el període transitori per a la jubilació parcial, suprimir la retroactivitat en matèria de dependència i reduir la inversió) porten al país a una situació de desastre i traspassen tots els límits en una dinàmica que condueix a la confrontació.

Són injustes. Castiguen les persones i els col·lectius de treballadors més vulnerables.

Desequilibrades. Només persegueixen reduir la despesa pública, en comptes de cercar un augment dels ingressos de l’Estat.

Antieconòmiques. La congelació de les pensions, el retall dels salaris dels empleats públics i la reducció de la inversió pública provocaran un important descens en el consum, la qual cosa pot provocar una pèrdua addicional de llocs de treball.

Amenacen la negociació col·lectiva. Hi ha empreses del sector privat que ja han romput o bloquejat la negociació dels convenis, aprofitant el retall de salaris anunciat pel Govern. El pla d’ajust trenca, a més a més, la legitimitat del diàleg social i de l’activitat del Congrés dels Diputats, en anul·lar acords entment signats i vulnerar consensos parlamentaris sobre el sistema públic de pensions, aconseguits en el Pacte de Toledo.

CCOO PROPOSA UNA ALTERNATIVA

Hi ha una altra forma d’emprendre la sortida de la crisi que garanteix més ingressos i menys despeses per atallar el dèficit, i distribueix més equitativament els esforços a realitzar, sense retallar els drets dels treballadors i treballadores:

-Recuperant els impostos sobre Patrimoni, Successions i Donacions.

-Establint un nou tram en l’IRPF amb un tipus de gravamen del 50% per als ingressos superiors als 120.000 euros.

-Recuperant el tipus de gravamen del 35% per a les societats amb una facturació superior a 500 milions d’euros.

-Lluitant de manera efectiva contra el frau fiscal i l’economia submergida.

-Mitjançant una política econòmica que faci de l’ocupació el seu objectiu principal, i una reforma laboral que eradiqui la temporalitat injustificada i la dualitat del mercat de treball.

Amb aquestes mesures es podria reduir el dèficit en una quantitat superior a la valorada pel Govern, sense lesionar els drets socials i laborals.

CCOO insta el Govern perquè recondueixi el pla d’ajust i presenti un paquet de mesures més coincidents amb les necessitats del país. Fa falta un gran acord social i polític per a superar la crisi.

Si el Govern insisteix a retallar la despesa social i lesionar drets dels treballadors, CCOO treballarà per preparar la convocatòria d’una vaga general.

Adjunt teniu els cartell murals explicatius per penjar als centres de treball

Documentació associada