Comissions Obreres de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

CCOO FA UNA CRIDA A TOTES LES FORCES POLÍTIQUES I SOCIALS PER A COL·LABORAR EN LA PROTECCIÓ DE LA CLASSE TREBALLADORA

Per al sindicat cal aprovar totes les mesures econòmiques i socials necessàries per a protegir a tota la població treballadora mentre duri aquesta greu crisi econòmica.

02/09/2020.

URL | Código para insertar

Segons les dades publicades avui pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, el nombre mitjà d’afiliacions a la Seguretat Social del mes d’agost és de 513.335 persones. Per comparació al mes d’agost de l’any 2019, el nombre d’afiliacions baixa un -12,85% i en total es redueix en 75.685 persones registrades. En comparació al mes de juliol l’evolució de l’afiliació observa un augment de +1,06 %, +5.361 en termes absoluts.

Respecte a l’atur, en el mes d’agost, les Illes Balears registra 73.753 aturats a les oficines d’ocupació. Per comparació a les dades d’ara fa un any, l’atur registrat ha augmentat en +34.912 persones, en termes relatius la pujada, és del +89’88%, quant a l’evolució mensual, tenim un augment de +2.206 persones aturades (+3,08%).

El total de les contraccions fetes al mes d’agost ha estat de 22.342 de les quals 19.136 (85,65%) son temporals i, tant sols 3.206 (+14,34%) contractes son indefinits (incloent els treballadors fitxes-discontinus).

Dels 73.753 aturats del mes d'agost el 75.76% correspon al sector serveis, seguits del 12,98% d'aturats del sector de la construcció. No obstant això, si ens fixem en la variació de la desocupació amb relació al mes de juliol, augmenten més els aturats en el sector de la construcció (917 aturats) que en el sector serveis (860 aturats)

Les dades que han publicat avui els ministeris són dades esperades encara que per això no menys dures, si els comparem amb altres mesos d'agost. Som la comunitat autònoma amb el major augment de la desocupació, un 89,88%, amb molta diferència amb la segona que és Catalunya (29,41%), com a conseqüència de la nostra absoluta dependència del sector turístic de sol i platja.

El repunt de la pandèmia i la recomanació de no viatjar a les illes per part dels nostres principals mercats emissors de turistes, fa que augmenti l'atur significativament i que moltes empreses del sector serveis estiguin tancant les portes de manera anticipada.

Aquesta greu situació d'augment de la desocupació davant la falta d'activitat turística, a la qual s'uneix l'important nombre de treballadores i treballadors fins i tot en ERTO, fa que sigui obligatòria la prolongació dels ERTOs tot el temps que sigui necessari, que no és redueixi l’import de les prestacions del 70 al 50 per cent, que hi hagi el nombre més gran d'ajudes per a totes aquelles persones que no han pogut cotitzar el temps suficient i fins i tot per aquelles persones que han perdut les prestacions durant aquest període.

Des de CCOO volem fer una crida a totes les forces polítiques i als agents socials per a treballar en la mateixa direcció de tal manera que, tota la població treballadora de les illes tingui accés al cobrament de prestacions, per a trobar nous jaciments d'ocupació i per a ajudar a reduir les desigualtats generades per l'impacte de la crisi sanitària en la nostra economia estacional i turística.