Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

CCOO considera imprescindible la protecció de tots els treballadors i les treballadores que es veuen obligats a no poder acomplir la seva activitat

El sindicat deixa palés que mentre persisteixin les condicions d’incidència de la COVID 19 i la pressió hospitalària no es podem alleugerir les mesures de restricció preses per Govern de les Illes Balears.

28/01/2021.

URL | Código para insertar

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al quart trimestre de l’any 2020 l’atur afecta un total de 109.900 persones. La xifra és superior a la de l’any 2019 en un 75,22% i en total tenim 47.200 aturats més.

Com a conseqüència de l’augment, la taxa d’atur s’eleva, situant-se en un 17,34%. En termes de variació intertrimestral es produeix un augment de 21.900 persones, la qual cosa suposa un +24,96%. L’augment interanual de l’atur es produeix juntament amb un mínim augment interanual de la població activa (900, +0,14%).

Respecte a la població ocupada, veiem un descens de 46.300 persones (-8,12%) en comparació a l’any anterior; i pel que fa a la variació intertrimestral es produeix una disminució de 50.000 persones (-8,72%).

Per CCOO de les Illes Balears, les dades que s'han fet públiques avui assenyalen la malíssima situació en què es troba l'economia balear, ja que és una economia basada en el sector serveis, sobretot en el turisme internacional que des de març de 2020 es troba paralitzat i amb seriosos dubtes sobre la possibilitat d'iniciar la seva activitat en pocs mesos.

En paraules de Yolanda Calvo, Secretària d’Ocupació i Formació “estem convençuts que és imprescindible que la situació sanitària millori per a poder reiniciar l'activitat económica, perquè sense salut no es pot desenvolupar cap activitat. Per això, exigim el compliment del calendari de vacunacions inicialment proposat i que abasti al nombre més gran de persones en el menor temps possible”.

D'altra banda, considerem imprescindible la protecció de tots els treballadors i les treballadores que es veuen obligats a no poder acomplir la seva activitat laboral per la crisi sanitària que vivim i que ha anul·lat pràcticament l'activitat turística que és el nostre motor econòmic. Malgrat això, el sindicat deixa palés que mentre persisteixin les condicions d’incidència de la COVID 19 i la pressió hospitalària no es podem alleugerir les mesures de restricció preses per Govern de les Illes Balears.

Per tot això, a CCOO creiem fermament que cal mantenir els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) durant tot el temps que duri aquesta situació, ja que s'ha demostrat que són un bon instrument per a mantenir la relació laboral dels treballadors amb les empreses. Però per a això és necessari que les Illes Balears comptin amb el finançament adequat, per la qual cosa instem el Govern de les Illes Balears a reclamar enèrgicament al Govern central els diners suficients per a poder continuar donant protecció a la nostra classe treballadora tot el temps que sigui necessari.