Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

CCOO FA UNA CRIDA A LA RESPONSABILITAT DELS EMPRESARIS DE LES ILLES

CCOO exigeix que les crides i les contractacions es realitzin en funció de l'activitat econòmica que s'està generant, perquè uns pocs treballadors i treballadores no poden absorbir tota l'activitat de l'empresa.Data 02/07/21

02/07/2021.

URL | Código para insertar

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de juny l’atur registrat es xifra en  62.749  persones. Respecte al mes de maig l’atur ha davallat en termes absoluts en -12.602 persones, mentre la variació relativa ha estat del -16,72  %. Pel que fa a la variació anual tenim una disminució del -15,54 % amb un total de  -11.544 aturats menys que al mes de maig del 2020.

Per sectors, l’atur disminueix en tots; la baixada més important es produeix a Serveis ( -10.446), seguida de Construcció (-964) i Sense Ocupació Anterior (-605).

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 523.089 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un +14,69 % (+67.014 ) mentre la variació anual se situa en un +5,63 % (+27.883 ).

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de juny s’han registrat a les Illes un total de 45.188 contractes, dels quals el 82,1% són temporals i només el 17,9% són indefinits.

Respecte al mes de juny de l’any 2020 la variació del nombre de contractes és  positiva (+27.817; +160’13%), encara que hi ha un 21,5% de contractes menys que al juny de 2019.

En les dades publicades avui observem una disminució de les xifres de persones desocupades i un augment en les afiliacions a la Seguretat Social, que ens indiquen que a les Illes es comença a recuperar l'activitat econòmica.

Són xifres que, encara que no es corresponen amb les d'altres mesos de juny prepandèmia, ens fan pensar que podrem tenir temporada turística i, per tant, que les treballadores i els treballadors s'incorporaran als seus llocs de treball. Així, el juny de 2019 hi havia inscrites 36.372 persones com a desocupades, una xifra que encara que per a nosaltres era elevada, són 26.377 persones menys que aquest mes de juny.

Des de CCOO exigim que les crides i les contractacions es realitzin en funció de l'activitat que s'està generant, perquè uns pocs treballadors i treballadores no poden absorbir tota l'activitat de l'empresa. No permetrem càrregues excessives de treball perquè uns pocs empresaris obtinguin majors beneficis i compensar les possibles pèrdues generades per la crisi de la COVID-19 a costa de la classe treballadora.

Per a la secretària d'Ocupació i Formació, Yolanda Calvo, cal continuar insistint en la necessitat de respectar les normes sanitàries per a poder mantenir l'activitat com a mínim fins a octubre, de manera que els treballadors fixos discontinus puguin tenir, almenys, quatre mesos de treball.

En el sindicat considerem fonamental el manteniment de totes les normes sanitàries vigents a cada moment, tant al carrer com en les empreses, per a evitar nous brots, com el que ens afecta en aquest moment, que ens puguin fer retrocedir en la desescalada i, per tant, en la recuperació de l'activitat econòmica.