Comissions Obreres de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

Vota

CCOO exigeix al Govern el control dels excessos i de les concentracions que no respectin les mesures sanitàries

Des del Sindicat exigim al Govern que posi en marxa totes les mesures necessàries per a controlar els excessos i evitar les concentracions de persones sense respectar les mesures sanitàries perquè no es produeixi un descontrol de la malaltia en aquests moments que podria portar-nos a la paralització de l'activitat.

29/07/2021.

URL | Código para insertar

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al segon trimestre de l’any 2021 la taxa d’atur se situa en el 15,17%, de manera que la xifra de desocupats se situa en les 100.600 persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2020, el nombre de persones aturades ha augmentat en +3.500 persones (+3,58%), mentre que la variació trimestral, amb 16.200 aturats menys, ha estat del -13.91%.

Pel que fa a la població ocupada augmenta en termes interanuals +50.100 persones (+9,78%) i en referència al trimestre anterior +60.300 (+12,01%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 562.300 persones.

La Població activa es situa en 662.900 persones amb una variació interanual de +53.600 (+8,79%) i intertrimestral de +44.000 (+7,11%)

Després de la finalització de l'estat d'alarma i del toc de queda a Balears en el segon trimestre de l'any, s'observa una milloria en les dades de població ocupada que avui publica l'Institut Nacional d'Estadística (INE), en iniciar-se lentament la temporada turística.

La taxa de desocupació continua sent molt elevada, lluny de les xifres de 2019 quan es situava en el 12,13%, ja que la situació no està normalitzada del tot, encara que la vacunació avança a bon ritme en la nostra comunitat autònoma en tenir el 60,1% de la població vacunada amb la pauta completa i el 71,3% amb la primera dosi. Des del sindicat podem dir que l’augment de la població activa es absorbit per la població ocupada; som una comunitat que continua amb l’efecte crida de persones treballadores.

Per a CCOO, necessitem iniciar i mantenir l'activitat econòmica a Balears perquè les empreses necessiten generar ingressos i les treballadores i els treballadors tornar a tenir els seus salaris complets. Una activitat que està basada principalment en el turisme, però que per a Yolanda Calvo, secretària d’Ocupació i Política Sectorial, no pot ser un turisme d'excessos i borratxeres; aquest turisme no ens interessa perquè és el causant de molèsties als residents, actes vandàlics i una imatge dolenta de les nostres illes en l'exterior.

Per això, des del Sindicat exigim al Govern que posi en marxa totes les mesures necessàries per a controlar els excessos que es produeixen en alguns punts de la nostra comunitat autònoma, i evitar les concentracions de persones sense respectar les mesures sanitàries perquè no es produeixi un descontrol de la malaltia en aquests moments que podria portar-nos a la paralització de l'activitat.