Comissions Obreres de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Vota

ES PRESENTA LA FUNDACIÓ “ATENEU CCOO ILLES BALEARS”

En el dia d’avui s’ha presentat a la seu del sindicat la Fundació “Ateneu CCOO Illes Balears” en un acte en el que han participat Josep Benedicto, president de la fundació i en el que ha participat Fernando Lezcano, president de la “Fundació 1 de Mayo”.

16/03/2022.
    Josep Benedicto i Fernando Lezcano

La Fundació “Ateneu CCOO Illes Balears” neix de l’acord del Consell Confederal de CCOO de les Illes Balears de constituir una fundació que tingués com objectius la gestió de l’arxiu històric del sindicat, el desenvolupament d’una biblioteca especialitzada sobre el moviment sindical, així com la posada en marxa d’activitats de caire socioculturals que revitalitzin el debat sindical i polític, la solidaritat i la cooperació, així com altres aspectes relacionats amb la formació de la classe treballadora.

En respecte a l’anterior, Josep Benedicto, President de la Fundació “Ateneu CCOO Illes Balears” ha comentat de la idea una fundació pròpia del sindicat du gestant-se des de fa anys i que vol dur a terme iniciatives de tan de caire extern com intern i esser un espai de debat i reflexió en defensa de la democràcia, la llibertat, la solidaritat i la classe treballadora; una reflexió conjunta sobre l’economia, el medi ambient, la cultura, la salut i el desenvolupament social del conjunt dels treballadors i les treballadores. Igualment, ha continuat Benedicto, la Fundació gestionarà l’arxiu històric del sindicat i es crearan dues biblioteques, una especialitzada en temes del moviment obrer i una altra més generalista.

Per la seva banda, Fernando Lezcano, President de la Fundació “1 de Mayo”, ha deixat palesa la voluntat d’aprofundir en la cooperació i complementarietat entre la “1 de Mayo” i les fundacions lligades a CCOO en els diferents àmbits territorials, ja que l’essència és la mateixa en ambdues fundacions: contribuir a la intervenció sindical des d’un ventall ample aspectes i que els sindicalistes i les sindicalistes de CCOO tinguin un esquema de valors centrats en la justícia social, la solidaritat, la democràcia i la dignitat de classe.

Per l’anterior, Lezcano ha remarcat la vocació de transcendència de les fundacions del sindicat, arribant a amples capes socials; participant, ara més necessari que mai, en el debat de les idees que creua al conjunt de la societat en un context d’eclosió de l’extrema dreta que vol seduir, amb els seus cants de sirena, a determinats sectors socials.