Comissions Obreres de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

Vota

CCOO EXIGEIX ALS EMPRESARIS QUE CONTRACTIN ALS ATURATS QUE ENCARANO FAN FEINA

En el sindicat no acceptem la manca de treballadors i treballadores que reclamen els empresaris de les illes a l'haver 41.915 persones en situació de desocupació.

04/05/2022.

URL | Código para insertar

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri de Treball i Economia Social, al mes d'abril les oficines del SOIB tenien registrades un total de 41.915 persones aturades. La xifra és un 48,93 % menys que la de l'any 2021, de manera que el saldo anual és de 40.151 persones aturades manco.

Respecte al mes de març l'atur ha descendit, en termes absoluts, en -7.575 persones, mentre la variació relativa ha estat del -15,31 %. És el sector serveis, en el qual està basada aquesta reducció del nombre d'aturats, ja que suposa el 90% de la davallada de l'atur d'aquest mes.

Pel que es refereix a la variació mensual de l'atur per sectors d'activitat econòmica, tenim que la disminució de l'atur ve liderada pel sector serveis amb -6.827 aturats manco, seguit de construcció amb -277, industria amb -245, el col·lectiu "sense ocupació anterior" amb -144 i agricultura amb -82 persones.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social del mes d'abril, les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 518.282 afiliacions, el que suposa un augment de 50.962 persones afiliades més (+10,91%). La variació anual ha estat del +20,24 %, amb un augment absolut de +87.256 afiliacions. La mitjana de creixement de l'Estat se situa en un 5,06 %.

El panorama laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons el Ministeri de Treball i Economia Social, a l'abril s'han signat a les Illes un total de 48.461 contractes, dels quals el 80,14% han estat indefinits, fruit de l’aplicació de la Reforma Laboral.

Valorem positivament les dades publicades avui pel Ministeri de Treball i Economia social, perquè contínua la millora en les xifres de persones desocupades i d'afiliació a la Seguretat Social.

Des del sindicat volem assenyalar que determinats empresaris, per justificar les càrregues de treball excessives, s’estan excusant en la falta de personal qualificat i en la dificultat per trobar un habitatge digne a un preu assequible.

A CCOO pensem que el fet de ser llocs de treball estacionals, ocupats molts d'ells per persones que procedeixen d'altres comunitats autònomes, també és un factor decisiu perquè una part dels treballadors no vulguin venir a Balears a fer feina.

D'altra banda, la falta de qualificació de molts treballadors i treballadores també ve motivada perquè durant molt de temps a les empreses no s'ha sol·licitat la preparació adequada per a desenvolupar els diferents llocs de treball, i així no haver de pagar millors salaris.

A més a més, estem en un moment en el qual hi ha suficient oferta d'ocupació, de manera que moltes persones treballadores poden triar l'activitat que volen dur a terme i ho fan en empreses que paguen millors salaris i respecten els drets laborals pactats en els convenis.

També volem ressaltar que encara hi ha persones en situació de desocupació pel que no podem entendre que determinades empreses tinguin dificultats per a trobar personal.

Per això, CCOO exigeix que totes les empreses respectin els acords pactats i posin punt final a la precarització laboral que han estat duent a terme durant molts anys amb l'excusa que tenien molts treballadors i treballadores esperant a la porta de les seves empreses. Doncs, és el moment d’apujar salaris i de donar estabilitat a la classe treballadora.