Comissions Obreres de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

Joves CCOO lamenta el tancament del Consell de la Joventut d'Espanya

Amb l'aprovació ahir de la llei que suprimeix el CJE, el Govern de Mariano Rajoy vol silenciar la veu de la joventut, organitzada durant més de 30 anys en aquesta plataforma.

12/09/2014.
    Els joves espanyols es queden sense una plataforma tan imprescindible com és el CJE.

El Consell de la Joventut d'Espanya ha constituït, fins al moment, l'únic espai públic, democràtic i institucionalment reconegut de participació, debat, reivindicació i proposta dels joves espanyols. Després d'aprovar ahir la llei en què es desplega el seu tancament, el Govern pretén donar per tancat 30 anys de pluralitat i democràcia, en resultar incòmode a causa de la seva actitud crítica amb algunes de les polítiques que s'han desenvolupat per part dels diferents governs.

Joves CCOO insisteix en el fet que aquesta decisió ha estat presa desoint pràcticament la totalitat de la joventut organitzada i fent oïdes sordes a institucions com el Parlament Europeu o el Fòrum Europeu de la Joventut, escudant-se en suposats motius econòmics que no responen a la realitat i que, en la pràctica, el que pretenen és traspassar les funcions d'interlocució del Consell a l?Executiu.

Aquesta decisió acabarà amb una plataforma plural, de la que formen part desenes d'organitzacions de tota mena i orientació ideològica, i que porta anys cridant l'atenció sobre la insostenible situació social i laboral de la joventut espanyola i defensant els seus drets davant les distintes administracions.

En la situació actual, en què la societat civil vol ser escoltada, i en què la joventut té sobrades raons per organitzar-se i fer-se sentir, plataformes com el CJE resulten imprescindibles. Per això, Joves CCOO vol mostrar el seu suport absolut al Consell de la Joventut d'Espanya. Si l'objectiu del Govern passa per silenciar la veu la joventut, el nostre és i continuarà sent treballar perquè se senti i es respecti, tant en les institucions com en qualsevol altre àmbit, la seva pluralitat i la seva independència.