Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 de març 2024.

Vota

Formació

Documents Formació

Lola Santillana junto a la Presidenta Armengol en la rueda de prensa posterior a la firma.

Se ha firmado el acuerdo por la Formación Profesional Dual (FPD) en el sector de la discapacidad en las Islas Baleares entre el Govern y los agentes económicos y sociales. Lola Santillana, Secretaría de Empleo y Cualificación Profesional Confederal, asistió acto.

Aula

CCOO de les Illes Balears solicita la convocatoria de la Mesa de Diálogo Social para establecer de forma definitiva y consensuada cuál es el nuevo modelo productivo que queremos para nuestras islas y por tanto, cuáles son los ciclos formativos necesarios para formar a todas las personas, tanto ocupadas como desempleados, en estos nuevos sectores.

La Confederació Sindical de CCOO de les Illes Balears i les Fundacions Darder Mascaró organitzaren aquesta jornada que preten fer una reflexió sobre el paper que poden jugar els sindicats al marc de les polítiques locals.

Imagen del grupo

El pasado 21 de junio, se organizó nuevamente una jornada sobre las herramientas que nos permiten fortalecer la intervención sindical en materia de formación en la empresa.

El Govern destina quantitats ingents de diners a finançar la formació i les bonificacions del contracte per a la formació i l'aprenentatge, que no serveix ni per formar ni per inserir laboralment els joves.

CCOO llança una campanya d

• CCOOrespondenformacion

CCOO engega un servei d'assessoria ONLINE sobre formació a l'empresa, perquè qualsevol treballador o treballadora pugui consultar els seus dubtes o problemes sobre aquesta qüestió d'una forma ràpida i senzilla. Amb aquesta assessoria, els treballadors i els representants legals de CCOO guanyen en informació, en conèixer més i millor els seus drets i enfortir la seva posició per negociar la formació que s'imparteix.

CCOO ha reclamat al Ministeri d'Ocupació que negociï mesures que permetin ordenar i controlar la formació de demanda que es bonifiquen les empreses del nostre país. El 98% de les empreses que van accedir a la bonificació de la quota de formació, que aporten les empreses i els treballadors, ho van fer a través de les més de 7.800 entitats organitzadores de formació, a les que no s'exigeixen requisits d'inscripció, acreditació o control de qualitat, segons CCOO.

El Tribunal de Comptes publica una nota de premsa relativa a un Informe aprovat sobre fiscalització de la formació gestionada per la Fundació Tripartida infestada d'inexactituds i desconegut per part de les entitats verificades.

El Govern retalla el dret individual a la formació.

Malgrat la demagògica insistència del Govern en el sentit que vol potenciar el dret individual a la formació, el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) posa traves als treballadors que volen fer compatible estudis i treball. CCOO saluda l'increment del control dels fons públics però considera que, una vegada més, s'equivoquen de culpable: són les entitats organitzadores les que han de ser objecte d'un control exhaustiu i no els assalariats que porten més de vint anys fent un ús impecable d'aquest dret.

Portada de la guia.

• CCOO acaba d?editar "La guia pràctica del permís individual de formació (PIF)"

La formació és un dret individual i col?lectiu de treballadors i treballadores que ajuda a aconseguir ocupació, a mantenir-se al lloc de treball i a la promoció en la carrera professional. També la Negociació Col?lectiva continua sent l'instrument fonamental per desenvolupar aquest dret conquerit a través de la pressió i el diàleg. En aquest escenari, CCOO acaba d'editar un manual pràctic i imprescindible per a treballadors, treballadores i representants sindicals: "La guia pràctica del permís individual de formació".

El dimarts va tenir lloc una jornada dirigida a analitzar i debatre sobre el procés de reconeixement de les competències professionals adquirides per l?experiència laboral i la formació. Aquesta jornada es va realitzar en el marc del Projecte CCOOnéctate a la Formación realitzat per la Secretaria de Formació per a l?Ocupació de la Confederació CCOO.