Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Vota

CCOO llança el primer servei d'assessoria sindical online sobre formació bonificada i pràctiques a les empreses

• CCOOrespondenformacion

CCOO engega un servei d'assessoria ONLINE sobre formació a l'empresa, perquè qualsevol treballador o treballadora pugui consultar els seus dubtes o problemes sobre aquesta qüestió d'una forma ràpida i senzilla. Amb aquesta assessoria, els treballadors i els representants legals de CCOO guanyen en informació, en conèixer més i millor els seus drets i enfortir la seva posició per negociar la formació que s'imparteix.

14/01/2015.
CCOO llança una campanya d

CCOO llança una campanya d'assessoria sindical online.

Ara que el Govern posa en dubte la participació institucional dels agents socials en Formació per a l'Ocupació, CCOO engega una assessoria en aquesta matèria perquè, en paraules del secretari confederal de Formació, Javier López, "la qualificació dels treballadors és un punt essencial a l'agenda sindical. No estem en formació per les ajudes, com s'entesten a repetir, sinó per aconseguir un repartiment més igualitari de les oportunitats d'aprenentatge, i aquesta assessoria online, que no compta amb cap subvenció i que gestionarem entre companys i companyes de distints sectors, és una prova d'això".

Es tracta d'una eina a què s'accedeix a través del web de CCOO (www.ccoo.es) o de FOREM (https://www.forem.es/asesoria-formacion) i que permet a qualsevol treballador o treballadora consultar els seus dubtes sobre la formació a l'empresa. Quina informació han de tenir els representants sindicals, qui pot accedir als cursos, què són els Permisos Individuals de Formació, amb quant de pressupost compta l'empresa per formar la seva plantilla, quin és el contingut mínim de les pràctiques no laborals o com s'elabora un pla de formació, són algunes de les qüestions a què els usuaris trobaran resposta en el nou servei de CCOO.

Segons Javier López, "durant els dos pròxims mesos l'assessoria estarà en proves i veurem quin és l'interès de la gent i quina la nostra pròpia capacitat de resposta, però és important engegar-lo a principi d'any, quan les empreses han d'informar els representants sindicals dels cursos que volen bonificar i ells poden necessitar més suport".

"El servei, adverteix el secretari confederal de Formació de CCOO, no és un buscador de cursos (perquè ja n?hi ha i bons, encara que es podran cercar), sinó una eina més interactiva per recolzar la participació dels treballadors en les decisions de formació que prenen les empreses. Per això permet, per exemple, demanar una valoració de si la informació o documentació que ha entregat l'empresa compleix amb els requisits que exigeix la llei i disposarà de materials actualitzats per facilitar la negociació".

La formació bonificada, amb un pressupost de 605 milions d'euros en 2015, són els cursos que les empreses organitzen per a la seva plantilla, fora o dins la jornada laboral, i els permisos individuals de formació. Cadascuna de les empreses disposa d'una quantitat que es calcula en funció de la seva grandària i de la quantia que ingressaren l'any anterior en concepte de quota de formació professional. En tot cas, es garanteix un crèdit mínim de 420 euros anuals. L'ajuda es fa efectiva mitjançant bonificacions en les cotitzacions a la Seguretat Social. Els empresaris tenen l'obligació de negociar amb els representants dels treballadors (delegats i delegades, comitès d'empresa, etc.) el destí d'aquests recursos.

Respecte a les pràctiques a l'empresa, algunes estan clarament inserides en un procés formatiu, com les que es fan en la Formació Professional, però altres són difícils de distingir del treball ordinari. També aquí els representants sindicals compten amb alguns drets d'informació que han de conèixer i emprar per assegurar-se que no estan substituint treballadors per becaris.

CCOO continua estant a l'empresa, al costat dels treballadors.