Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 de març 2024.

Els augments salarials negociats han afavorit els sous més baixos

En el dia d'avui, el Secretari General de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, i la Secretària d'Ocupació i Formació, Yolanda Calvo, han presentat el primer informe de l'any 2020 del Gabinet d'Estudis Sociolaborals del sindicat a les Illes.

Yolanda Calvo Rodríguez

Per CCOO, és urgent reduir la desocupació i afavorir la inserció en el mercat laboral dels joves, els aturats de llarga durada i les dones mitjançant polítiques actives d'inserció sostenibles i ajustades a les especials dificultats d"aquests grups.

Mesa por la movilidad laboral en los polígonos Son Castelló y Can Valero

El pasado 31 de enero inició su andadura la "Mesa por la movilidad laboral en los polígonos Son Castelló y Can Valero" de Palma de Mallorca. Esta mesa de diálogo es una reivindicación conjunta de CCOO y ASIMA desde hace varios años que por fin se ha hecho realidad.

Davant la dinàmica econòmica balear basada en la estacionalitat i en contractacions temporals de curta o molt curta durada, CCOO exigeix la millora de la protecció de la classe treballadora tant en el terreny laboral com en el social i un canvi de model econòmic.

Trabajadores de Glovo

Desde CCOO llevamos tiempo denunciando la figura de los trabajadores considerados falsos autónomos ya que, en nuestra opinión, son trabajadores por cuenta ajena a los que se obliga a darse de alta como autónomos sin poder decidir en temas como los horarios de trabajo, las cargas o el salario que cobran por su actividad.

Maribel Millán, Secretaria General de la Unió Sindical de Mallorca de CCOO

La Unió de Mallorca fa una primera valoració positiva tot i que CCOO creu que és necessari una nova llei de finançament de Consells Insular

Per a CCOO, cal canviar el turisme de quantitat en un breu període de temps, impossible de mantenir per un turisme de qualitat repartit durant tot l'any.