Comissions Obreres de les Illes Balears | 27 de juliol 2024.

Les bones xifres en lo econòmic no amaguen el malestar de la societat de les nostres illes, on els grans beneficis que genera l’activitat turística no repercuteixen en millores per la societat i necessitam urgentment polítiques publiques que protegeixin a les persones treballadores i orientin la transformació del model econòmic per que sia beneficiós pel conjunt de la societat.

Els augments salarials negociats han afavorit els sous més baixos

En el dia d'avui, el Secretari General de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, i la Secretària d'Ocupació i Formació, Yolanda Calvo, han presentat el primer informe de l'any 2020 del Gabinet d'Estudis Sociolaborals del sindicat a les Illes.

Yolanda Calvo Rodríguez

Per CCOO, és urgent reduir la desocupació i afavorir la inserció en el mercat laboral dels joves, els aturats de llarga durada i les dones mitjançant polítiques actives d'inserció sostenibles i ajustades a les especials dificultats d"aquests grups.

Mesa por la movilidad laboral en los polígonos Son Castelló y Can Valero

El pasado 31 de enero inició su andadura la "Mesa por la movilidad laboral en los polígonos Son Castelló y Can Valero" de Palma de Mallorca. Esta mesa de diálogo es una reivindicación conjunta de CCOO y ASIMA desde hace varios años que por fin se ha hecho realidad.

Davant la dinàmica econòmica balear basada en la estacionalitat i en contractacions temporals de curta o molt curta durada, CCOO exigeix la millora de la protecció de la classe treballadora tant en el terreny laboral com en el social i un canvi de model econòmic.

Trabajadores de Glovo

Desde CCOO llevamos tiempo denunciando la figura de los trabajadores considerados falsos autónomos ya que, en nuestra opinión, son trabajadores por cuenta ajena a los que se obliga a darse de alta como autónomos sin poder decidir en temas como los horarios de trabajo, las cargas o el salario que cobran por su actividad.

Maribel Millán, Secretaria General de la Unió Sindical de Mallorca de CCOO

La Unió de Mallorca fa una primera valoració positiva tot i que CCOO creu que és necessari una nova llei de finançament de Consells Insular