Ocupació

Documents Ocupació

Mariàngels Aguiló i Eva Cerdeiriña

Informe "Dona i Mercat Laboral a les Illes Balears".

El estudio realizado por CCOO pone de relieve que las discriminaciones por sexo en el ámbito laboral son más presentes en las mujeres en edades comprendidas entre los 35 y 44 años y que además la formación no consigue mejorar la inserción ni evitar las diferencias salariales. La dedicación a los cuidados sigue siendo un factor determinante para la situación de la mujer en el entorno laboral.

Davant les bones xifres d’atur i afiliació a la Seguretat Social que s’han conegut avui, el sindicat persisteix en recordar que les persones treballadores no veuen repercutida aquestes bones dades en la seva vida i benestar.

José Luis Garcia i Mariàngels Aguilo presenten l'Estudi del Mercat Laboral 2023 a les Illes Balears

L’estudi sobre el mercat laboral a les Illes Balears durant el 2023 realitzat per CCOO destaca que les bones xifres econòmiques i del mercat de feina no es tradueixen en un ascens del benestar de la classe treballadora.

L’atur a les Illes Balears continua disminuint però encara tenim un mercat de treball estacional que hem de superar.

• Així es dedueix de l'Estudi del Mercat Laboral al 2023 a les Illes Balears elaborat per CCOO Illes Balears.

Des del sindicat insistim en que s’ha d’aprofitar el moment i la conjuntura econòmica per tal de fomentar un canvi de model econòmic i fer-lo més sostenible socialment i mediambientalment. Hem d’apostar per mecanismes que facin millorar la qualitat dels llocs de feina i permetin erradicar la figura de la persona treballadora pobra.

Cada mes veiem com les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social milloren respecte dels anys passats, però no està suposant un avanç en les condicions de vida de la gent. Per això, les empreses han d’abordar seriosament el repartiment dels beneficis empresarials amb la classe treballadora, al mateix temps que fomenten i reconeixen la qualificació dels professionals. Només així podrem tenir, a les Illes Balears, una economia sostenible socialment.

• Podeu consultar l'Estudi del mercat laboral durant la temporada turísitca 2023 a les Pitiüses

Les xifres són positives però la realitat de les famílies és una altra: costa arribar a final de mes i les càrregues de feina son, moltes vegades, excessives. Per això des del sindicat creiem que és el moment de millorar la qualitat dels llocs de feina i les condicions de vida.

Les empreses han de tenir en compte que un excés de càrrega de .feina és perjudicial per la salut dels treballadors i treballadores. Per altra banda, el salari que perceben no basta per assumir el cost de la vida a les Illes.

Per CCOO, les condicions de vida de les persones treballadores són la peça clau en la que s’ha de treballar per a continuar tenint unes bones dades econòmiques.

Les persones treballadores de la nostra comunitat pateixen fortes carregues de feina per poder atendre la demanda existent, es mereixen unes condicions de vida digna.

Les bones xifres demostren que és possible millorar el repartiment dels beneficis empresarials i crear polítiques per assegurar que les persones treballadores puguin afrontar les despeses bàsiques.

Actuació finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per l'Unió Europea Next Generation EU, en el marc del Mecanisme del Pla de Recuperació, Tranformació i Resiliència.

• Acredita la teva experència professional.

Tenir feina a Balears no vol dir poder accedir a un habitatge i moltes de les persones treballadores de Balears comencen a viure a caravanes i, fins i tot, a tendes de campanya.

Con motivo de la celebración del día 8 de marzo, CCOO ha publicado el informe “Desigualdades y brechas de género de las mujeres en Baleares” en el que se presentan los principales datos del mercado laboral femenino durante el año 2022.

Només amb un Pacte de Rendes Autonòmic podrem posar-li fi a la precarietat social que vivim a Balears, fruit dels elevats preus de la cistella de la compra i de l'habitatge.