Els augments salarials negociats han afavorit els sous més baixos

En el dia d'avui, el Secretari General de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, i la Secretària d'Ocupació i Formació, Yolanda Calvo, han presentat el primer informe de l'any 2020 del Gabinet d'Estudis Sociolaborals del sindicat a les Illes.

• Dia 15 de Febrer a les 11.30 h.
  • En el Teatre Sindical de CCOO

CCOO i UGT han organitzat una assemblea conjunta, que reunirà 10.000 sindicalistes de tot el país i de tots els sectors de la producció i dels serveis el pròxim 8 de febrer a Madrid, amb la qual intensifiquen la seva ofensiva per a reclamar #*HechosYa al Govern i a les organitzacions empresarials, que compleixin els pactes. Amb el taxatiu lema "MÉS FETS MENYS PARAULES", CCOO i UGT exigeixen als empresaris que traslladin als convenis col·lectius la pujada salarial entorn del 3% i el salari mínim de conveni de 14.000? anual pactat, i al Govern, una modificació substancial de la reforma laboral i que derogui la reforma de les pensions. L'assemblea forma part d'una campanya que creixerà en intensitat i es prolongarà en el temps fins a aconseguir aquestes reivindicacions. L'acte podrà seguir-se en directe a partir de les 11 hores.

Yolanda Calvo, Secretària d

Com ve essent habitual, al quart trimestre de l'any, puja l'atur i baixa l"ocupació encara que en relació a l?any passat hi ha una reducció del 9,29% en el nombre d?aturats.

Cambiar las reglas para hacer realidad el Trabajo Decente hoy, supone para CCOO: Empleo de calidad para todas y todos, salarios dignos, condiciones de trabajo justas, protección social y un sistema público de pensiones fuerte y sostenible y acabar con las brechas de género

Cartell

• Lliures vives i unides

Assemblea oberta conjunta de CCOO i UGT, on s'informarà de les motivacions i les accion de cara a la Vaga General de dues hores per torn del dia 8 de Març.

Per promoure la necessitat de tenir un bon finançament per tal de garantir el benestar dels ciutadans i la qualitat dels serveis a nivell local. Així mateix el grup promotor anuncia que l'acte d'inici d"aquesta campanya se farà el proper dia 21 d?aquest mes a les 19 hores al Centre Bit d?Inca.

Comisiones Obreras llama a la participación de las movilizaciones del día internacional para la eliminación de la violencia contra las mujeres y reclama la puesta en marcha de las medidas alcanzadas creyendo insuficiente el Pacto Contra la Violencia de Género.

CCOO Illes Baleares considera inadmisible las 11 muertes producidas por accidentes laborales y el aumento constante de la siniestralidad laboral.

La llei de "segona oportunitat" és un acte patètic de manca de sinceritat del Govern.

Article d"opinió de Francisco José Gualda Alcalá | Gabinet Estudis Jurídics CCOO. Ramón Gorriz | Secretari d"Acció Sindical. José Campos | Secretari de Relacions Institucionals

• La sentència 264/2014, de 22 de desembre del 2014, dictada per la Sala Social del Tribunal Suprem garanteix el manteniment de les condicions contractuals del conveni vençut per a la seva aplicació als treballadors que les percebien

La Secretaria d'Acció Sindical de CCOO considera que, amb aquesta sentència, el Tribunal Suprem nega la possibilitat que l'empresari s'atribueixi la facultat de regular unilateralment les condicions de treball després de la pèrdua de vigència d'un conveni col?lectiu, i ha preservat els valors de seguretat jurídica, confiança, equilibri de les prestacions, i la prohibició de l'abús de dret en l'àmbit de les relacions laborals.