Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 de març 2024.

La transparència en la gestió dels nostres recursos no pot ser una simple declaració d'intencions. Ha de marcar la conducta de CCOO, que és el primer sindicat del país i que sempre ha estat pioner en les polítiques de transparència. Ho som en la nostra relació amb els mitjans de comunicació i amb la societat. Ho vam demostrar quan, abans que cap altra organització social o política, vam fer públiques els nostres comptes, auditades dins i fora del sindicat. I ho continuarem sent, amb la posada en marxa del Portal de transparència, en el qual anirem trobant tot el que tingui a veure amb l'activitat del sindicat, els seus recursos i el seu patrimoni.

Al costat d'aquesta breu presentació, en aquest primer lliurament et trobaràs en el Portal de Transparència, el Codi de Conducta, els documents aprovats en el darrer Congrés Confederal de les Illes Balears, els estatuts i reglaments, i en poc temps un informe sobre l'evolució de l'afiliació, la composició de la Comissió Executiva i un breu currículum de cadascuna de les persones que la integren, informació econòmica sobre els comptes del sindicat i diversa documentació referida a la Llei de Transparència.

En els últims anys i com a millor resposta a les irregularitats i casos de corrupció que s'han observat en la vida pública, han estat diverses les organitzacions obstinades a comprometre's amb la “honradesa i la transparència”. Partits, sindicats i organitzacions de la societat civil han protagonitzat notables avanços en la informació pública dels seus recursos humans i econòmics, i això només pot contribuir a millorar la qualitat de la democràcia. Però CCOO vol anar un pas per davant. No es tracta únicament de ser transparents quan la societat o un mitjà de comunicació el demanda. Hem de convertir en un exercici de normalitat la informació de la situació econòmica i financera, l'activitat sindical, els recursos i el patrimoni del sindicat. Per a això cream el Portal de transparència.

Información sobre la Ley de Transparencia

SUBVENCIONES AÑO 2021