Comissions Obreres de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Vota

Valoració de CCOO de l'Estratègia Balear de la formació professional per a l'ocupació.

25/11/2015.

En relació a la presentació que realitzà en el dia d'ahir el Govern de les Illes Balear de l?Estratègia Balear de la formació professional per a l?ocupació, CCOO vol manifestar:

Que l?estratègia s?ajusta al que el sindicat ja havia proposat en els òrgans de direcció del SOIB, tant en la passada legislatura com de cara a les eleccions autonòmiques. En aquest sentit valorem positivament la coincidència amb el govern de la necessitat  que la formació per l?ocupació sigui de qualitat i s?imparteixi des de centres d?ensenyament públics i propis, a exempció d?aquells cursos en què sigui impossible desenvolupar-los des de la xarxa pública.

Per CCOO és, en l?actualitat, del tot necessari fer confluir la formació ocupacional i la formació professional reglada com a primera passa per caminar cap al canvi de model productiu a les Illes.

Des de CCOO també hem proposat ampliar i reforçar la formació dirigida cap als sectors generadors d?ocupació com són l?hoteleria, la innovació, l?atenció socio-sanitària i el sector nàutic.

CCOO, en defensa dels interessos dels treballadors i de les treballadores, exercirà un paper fonamental en la planificació, programació, seguiment, control i avaluació del sistema de formació professional, vetllant per la seva qualitat i pel reforçament del canvi de model productiu.