Comissions Obreres de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

Vota

COMISSIONS OBRERES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE: PREVENCIÓ, PROTECCIÓ I DRETS

MANIFESTACIÓ DIVENDRES 25 NOVEMBRE 19,30 PLAÇA PORTA PINTADA

22/11/2016.
    Cartell de l

Cartell de l'acte.

El proper dia 25 de Novembre se celebra el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones.  Ha de ser un dia en què amb més força, si cap , que en els restants 364 dies de l'any manifestem nostre més contundent rebuig a la insuportable violència contra les dones. una brutal conseqüència de la discriminació i de l'absència de prevenció, protecció i drets necessaris per combatre el que constitueix una clara mostra de violació dels drets humans.

Al llarg de l'any 2015 a Balears es van presentar un total de 4.658 denúncies per violència de gènere; seguim ostentant el trist record de la taxa més alta de denúncies per cada 10.000 dones: un 82,48%. I encara més greu: 6 dones assassinades en aquest any 2016 (en el 2015 va haver-hi un assassinat per violència masclista)

Dades i xifres que són la punta de l'iceberg i la cara més cruel de la violència de gènere. Perquè la violència contra les dones també són les agressions sexuals en la vida social, l'assetjament sexual en l'àmbit laboral, la tracta amb finalitats de explotació sexual / laboral de dones i nenes i totes les violències masclistes.

Són tots aquests motius més que suficients per participar en la manifestació convocada pel moviment feminista (entre altres associacions Feministes en Acció, organització de la qual formem part) divendres que ve 25 de novembre, a les 19,30 a la Plaça de la Porta Pintada, i expressar el nostre ferm compromís amb l'eradicació de la violència contra les dones.