Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Toxo diu que el principal problema d'Europa no és el dèficit, sinó l'atur, especialment l'atur juvenil

12-07-2011. El secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, ha advocat per "compatibilitzar" la reducció del dèficit amb el desenvolupament de polítiques orientades a la creació de llocs de treball, amb l'objectiu d'atallar el principal problema, la desocupació, principalment l'atur juvenil.

12/07/2011.
    Toxo fa declaracions als periodistes abans de l

Toxo fa declaracions als periodistes abans de l'inici del Curs d'Estiu.

En aquest sentit, en la seva intervenció en la primera sessió del Curs d'Estiu de l'Escorial organitzat per la Fundación 1º de Mayo i la Fundación Sindical de Estudios, Toxo s?ha mostrat a favor de retardar el pla d'estabilitat, de manera que les mesures d'ajust no retardin la recuperació econòmica i la creació de llocs de feina. Respecte a què ha denominat el principal problema d'Europa, l'atur, i en particular l'atur juvenil, el secretari general de CCOO ha proposat un "pla urgent per reduir la desocupació i avançar en la cohesió política i social europea".

Abans d'intervenir en el Curs, en declaracions als periodistes Toxo ha avançat algunes mesures per solucionar el problema de l'atur juvenil. Ha explicat que és necessari un pacte entre sindicats i CEOE perquè cada empresa contracti joves en una quantitat equivalent al 2% de la plantilla.

Així mateix, ha proposat adequar la Formació Professional (FP) perquè entre 300.000 i 400.000 joves a l'any puguin tenir contractes d'aprenentatge a empreses i amb l'obligació de les empreses de cotitzar a la Seguretat Social, de manera que adquireixin les habilitats necessàries per inserir-se definitivament al mercat de treball.