Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Vota

Comença una campanya ciutadana per un bon finançament a les Illes Balears

Per promoure la necessitat de tenir un bon finançament per tal de garantir el benestar dels ciutadans i la qualitat dels serveis a nivell local. Així mateix el grup promotor anuncia que l'acte d'inici d"aquesta campanya se farà el proper dia 21 d?aquest mes a les 19 hores al Centre Bit d?Inca.

14/02/2018.
    Cartell acte de presentació

La campanya «Per un bon finançament» pretén situar el reclam d'un bon finançament al centre de l"agenda política de les Balears".

El grup promotor d'aquesta  campanya s? ha presentat als mitjans avui dematí per donar a conèixer el seu manifest fundacional davant la delegació d?Hisenda, a Palma. En el seu discurs denuncien "la manca de recursos econòmics necessaris per atendre com cal els ciutadans d?aquest arxipèlag", com recull l?esmentat manifest.

Lamenten que les insuficiències del finançament fan molt difícil cobrir les necessitats que la ciutadania illenca té en sanitat, educació i serveis socials, així com acabar la xarxa ferroviària o impulsar noves formes de mobilitat com el tranvia o implementar les energies renovables, per posar tant sols alguns exemples.

El manifest "Uneix-te per un bon finançament" reivindica:
         Un nou model de finançament.
         El reconeixement efectiu de la nostra condició insular, mitjançant l?aprovació del Règim Especial per      a les Illes Balear.
         L?increment progressiu i substancial de les inversions estatals.
         El pagament de les inversions estatutàries que encara se deuen.
         La corresponsabilitat de l?Estat amb l?assumpció del deute de la nostra comunitat.
         La cogestió aeroportuària.
         La derogació de la Llei Montoro.

El grup promotor d?aquesta campanya valora molt positivament l?important creixement de les veus que reclamen un millor finançament els darrers temps, especialment el paper que juga la plataforma unitària de més de seixanta organitzacions, coordinada pel Cercle d?economia de Mallorca,  que demanava una reforma del sistema de finançament autonòmic. I alhora creu que el 2018 ha d?ésser una any d?un fort increment d?aquest reivindicació.

Per això posa en marxa aquesta campanya que pretén que el clam per un bon finançament arribi a tots els racons de la nostra Illa.

El grup promotor està format per les següents entitats ciutadanes: Obra Cultural Balear, CCCO, Federació d?Associacions de Veïnats de Palma, PIMEM, STEI, UGT, Fundacions Darder Mascaró, USO, Fundació Gabriel Alomar, Unió de Pagesos, Associació de Pares i Mares de Mallorca, Col·lectiu Aurora Picornell.

Documentació associada