Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Vota

CAL CONTINUAR AMB L'ACTIVITAT INSPECTORA MÉS QUE MAI

CCOO valora positivament la campanya que la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social realitza per a combatre la precarietat laboral, el frau en les cotitzacions a la Seguretat Social i prevenir i avaluar els riscos laborals als quals poden exposar-se els treballadors i les treballadores de la nostra comunitat autònoma.

19/11/2019.

Les dades presentades ahir pel conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, la directora general de Treball i Salut Laboral, Virginia Abraham, el director de l"IBASSAL, Rubén Castro, la directora general de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, Marisol Serrano, i la directora territorial de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, Yolanda Robledo, amb relació a l'any 2019, demostren que és una campanya que continua sent necessària, fins i tot més necessària que mai, ja que un nombre important de treballadors  i treballadores de les illes es beneficien d'ella en veure com milloren les seves condicions laborals: contractes temporals que es transformen en indefinits, contractes per hores que amplien la jornada i fins i tot treballats que són donats d'alta.

Aquesta campanya és per a nosaltres més necessària que mai, perquè cal aconseguir que els aspectes relatius a temps de treball, com són el control de jornada, descansos i vacances i control del limit legal de realització d'hores extraordinàries, estiguin perfectament delimitats i no emmascarin llocs de treball estructurals que poden ser ocupats per altres persones. Cal aconseguir que aflorin tots els llocs de treball reals que existeixen en les empreses perquè el nombre més gros de persones poden tenir una ocupació.

Considerem que ampliar les actuacions a nous sectors com són el de la neteja viària i a empreses concessionàries d'AENA, són encertades perquè tots som coneixedors de la gran precarietat que sofreixen les persones treballadores que en ells es troben. No obstant això,  volem afegir que hi ha altres sectors com són el de la sanitat privada i sobretot el sector de la dependència, que necessiten urgentment l'acció inspectora per a controlar les condicions laborals en les quals aquestes persones estan desenvolupant la seva labor.

També volem assenyalar que continua sent molt necessària la vigilància i el control de les condicions de seguretat i salut en el treball en els centres de treball, l'avaluació de riscos laborals i la definició i control de les malalties professionals.

Finalment, insistim a continuar amb la vigilància de les situacions d'assetjament en el treball, de la bretxa salarial i de les discriminacions en el treball per qüestió de sexe si volem posar fi a la precarietat que sofreix la meitat de la població treballadora pel fet de ser dona.