Comissions Obreres de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Vota

CCOO valora la compareixença de la presidenta Armengol

CCOO valora la compareixença com una exposició acurada de la tasca feta, una tasca que ha estat dialogada i concertada amb els sindicats i les patronals integrants de la Mesa de Diàleg Social Autonòmic.

26/01/2021.

URL | Código para insertar

Un cop escoltat el discurs de la presidenta Armengol a la compareixença urgent per tal d'informar sobre la situació de la pandèmia de la COVID-19 a les Illes Balears, l'evolució de la campanya de vacunació i els efectes de les mesures del Govern sobre el teixit econòmic de les Illes Balears, CCOO el valora com una exposició acurada de la tasca feta; una tasca que ha estat dialogada i concertada amb els sindicats i patronals integrants de la Mesa de Diàleg Social Autonòmic.

En primer lloc, Comissions Obreres de les Illes remarca, especialment, l’abordatge de la crisi des del diàleg concertat que ha donat el fruit amb tot el conjunt de mesures per la protecció laboral, econòmica i la salut del conjunt dels treballadors i de les treballadores; aquest ha estat un objectiu comú amb el Govern de les Illes Balears.

En segon terme, el sindicat reclama al Govern de les Illes Balears  i a la seva presidenta endurir el seu posicionament envers el Govern d’Espanya a l’hora de reclamar ajudes directes per els sectors econòmics (treballadors i empreses) que han patit de manera més dura la crisi sanitària -sempre a condició de mantenir l’ocupació, evitant acomiadament-.

D’igual forma, per CCOO de les Illes Balears és prioritari reclamar també al Govern de l’estat espanyol que es mantingui el calendari de vacunació establert inicialment - i que sigui del tot equitatiu- per facilitar una ràpida i millor sortida a la crisi econòmica, social i laboral.

També des del sindicat demanem a la presidenta Armengol que exigeixi al Govern de Pedro Sánchez una major autonomia i més suport a l’hora de prendre mesures sanitàries per aturar l’expansió del virus, ja que el coneixement de la situació, la disponibilitat del recursos i les  seves limitacions es pot avaluar millor i de forma més immediata.