Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

ARA TOCA TRANSFORMAR EL MODEL ECONÒMIC

CCOO considera que no podem tornar a la situació de precarietat laboral precovid , per la qual cosa reivindiquem que "Ara si toca" derogar la reforma laboral, ja que la devaluació salarial que va portar dita reforma, juntament amb la pèrdua de drets laborals, passin a l’oblit.

06/04/2021.

URL | Código para insertar

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Economia social, al mes de març l’atur registrat es xifra en  82.988  persones. Respecte al mes de febrer l’atur ha davallat en termes absoluts en -1.593 persones, mentre la variació relativa ha estat del -1,88  %. Pel que fa a la variació anual tenim un augment del 32,31 % amb un total de  20.219 aturats més que al mes de març del 2020.

Pel que fa als sectors d’activitat econòmica, encara que la davallada de l’atur es produeix en tots els sectors menys en els sectors d’agricultura i sense ocupació anterior, novament  és el sector de serveis (- 1.503 ) el que lidera  la millora,  seguit  de construcció (- 170 ) durant el mes de març.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 419.498 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un 1,52 % (+6.263 ) mentre la variació anual se situa en un -7,13 % (-32.197 ).  En el cas de la variació mensual ens trobem per damunt de tot el territori nacional.

Segons les dades de contractació, dels 19.060 signats al mes de març, el 21,63% són contractes indefinits (4.124) i el 78,34% son temporals (14.936). Encara que hi ha una millora de la contractació indefinida,  la xifra de contractacions temporals continua essent elevada.

Les dades publicades avui, mostren la resposta del nostre mercat laboral al tímid inici de l'activitat com a conseqüència de la Setmana Santa; com l'activitat s'inicia lentament s'observa també una lenta disminució de l'atur.

Per a CCOO, el nostre mercat laboral no pot dependre en exclusiva del sector turístic que fa que quan aquest està inactiu, la nostra economia s’aletargui fins a arribar gairebé a la paralització. Per això, exigim al Govern de les Illes no perdre l’oportunitat de fer la transformació del mercat laboral balear cap a sectors en els quals no predomini l'estacionalitat de l'activitat i permetin crear llocs de treball estables i de qualitat.

D'altra banda, en CCOO considerem que no podem tornar a la situació de precarietat laboral precovid, per la qual cosa reivindiquem que "Ara si toca" derogar la reforma laboral, perquè la devaluació salarial que va portar dita reforma, juntament amb la pèrdua de drets laborals, passin a l’oblit