Comissions Obreres de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Vota

NO PODEM POSAR EN PERILL 200.000 LLOCS DE FEINA

Per a CCOO cal continuar amb una desescalada lenta que ens permeti recuperar l'activitat turística aquest estiu i que 200.000 persones puguin tornar a treballar.

29/04/2021.

URL | Código para insertar

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, en el primer trimestre de l’any 2021 l’atur afecta un total de 116.800 persones, que representen el 18,88 % de la població activa balear, una taxa que es superior a la de l’any 2020 en 0,68 punts percentuals.

Per comparació al mateix període de l’any 2020, el nombre de persones aturades ha augmentat en un +4,36%, un augment que significa un creixement en nombres absoluts de +4.900 persones. En relació al trimestre anterior, l’atur balear s’incrementa en +7.000 persones amb una taxa de variació trimestral del +6,33%.

Juntament amb l’augment de l’atur, el total d’ocupats ha disminuït interanualment en 1.000 persones, amb un descens relatiu del -0,20%. En total, les Balears compten amb 502.000 persones ocupades i per comparació amb el trimestre anterior ha descendit en -21.800 ocupats, el que percentualment suposa un -4,16%.

Si tenim en compte que les dades que mostra l'EPA cada primer trimestre de l'any, no solen ser bones per a l'ocupació, podríem dir que seguim en la mateixa línia encara que pareix que hem tocat sostre. No obstant això, les xifres són tan negatives, ja que la crisi econòmica, derivada de la crisi sanitària, continua atacant amb força al nostre principal motor econòmic, el turisme.

Malgrat l'enorme necessitat de reactivar l'economia que es viu a les Illes Balears, continua sent imprescindible anar fent la desescalada lentament per a mantenir dades positives quant a incidència acumulada i a ocupació d’Unitats de Cures Intensives (UCI) . No ens podem permetre tirar per la borda tot el treball realitzat durant aquests mesos, quant a contenció de la pandèmia per a ser declarats un territori segur, i que perillin 200.000 llocs de treball que esperem que tinguin activitat durant l'estiu.

Des de CCOO, volem insistir en la importància de la derogació de la reforma laboral que permet devaluar els salaris a través dels convenis d'empresa, ja que és una arma que molts empresaris utilitzaran, aprofitant-se de la crisi i de la por de les persones treballadores a perdre el seu lloc de treball en aquests moments de tanta incertesa.

Per això" Ara toca complir" i derogar la reforma laboral de 2012, pujar el SMI, derogar la reforma de les pensions, dotar d'estabilitat l'ocupació i reforçar els serveis públics.