Comissions Obreres de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

ÉS EL MOMENT D'IMPULSAR ELS SECTORS TECNOLÒGICS I INDUSTRIALS DE LES ILLES BALEARS

Per a CCOO, l'impuls dels sectors tecnològics i industrials permetran desenvolupar una economia més diversificada i, per tant, més forta i capaç de plantar-li cara a noves crisis.

05/05/2021.

URL | Código para insertar

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d'Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes d'abril les oficines del SOIB tenien registrades un total de 82.066 persones aturades. La xifra és un 13,13 % més que la de l'any 2020, de manera que el saldo anual és de 9.524 persones aturades més.

Respecte al mes de març l'atur ha descendit, en termes absoluts, en -922 persones, mentre la variació relativa ha estat del -1,11 %. És el sector serveis, en el qual està basada aquesta reducció del nombre d'aturats, ja que suposa el 96% de la davallada de l'atur d'aquest mes.

Pel que es refereix a la variació mensual de l'atur per sectors d'activitat econòmica, tenim que la disminució de l'atur ve liderada pel sector serveis amb 998 aturats manco, seguit d'indústria amb -50, agricultura amb -40 i a construcció amb -8 persones. Hi ha un augment de l'atur en el col·lectiu "sense ocupació anterior" de +174 aturats.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social del mes d'abril, les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 431.026 afiliacions, el suposa un augment de 11.528 persones afiliades més (+2,75%). La variació anual ha estat del -6,47 %, amb una disminució absoluta de -29.824 afiliacions. La mitjana de creixement de l'Estat se situa en un 3.23 %.

El panorama laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons el Ministeri d'Ocupació, a l'abril s'han signat a les Illes un total de 20.473 contractes, dels quals el 18,56% han estat indefinits, mentre una majoria aclaparadora del 81,44 % és per a la contractació temporal.

Les dades d'atur publicades avui mostren una activitat econòmica anòmala a les Illes per a aquesta època de l'any, ja que estem a l'espera del que decideixin els països emissors de turistes a conseqüència de la situació sanitària que afecta a tot el planeta.

Per a CCOO, aquesta crisi ha posat de manifest la feblesa del sistema productiu de les Illes Balears que s’ho juga tot a una única carta: la del turisme. Si els països emissors no ens declaren una destinació segura no tindrem temporada i continuarem veient augmentar "les cues de la fam" amb persones que mai havien hagut de demanar ajudes fins ara.

Per això, des de CCOO exigim la prolongació dels ERTOs i de les ajudes a totes les persones treballadores durant tot el temps que sigui necessari. No podem permetre'ns que ningú es quedi enrere, especialment aquells grups que ja partien amb una posició desfavorable en el mercat laboral com són els joves, les dones o els aturats de llarga durada.

D'altra banda, és primordial que acceptem la necessitat de donar-li un impuls als sectors industrials i tecnològics de la nostra comunitat autònoma per a crear llocs de treball estables, de tot l'any i de qualitat, que ens permetin desenvolupar una economia més diversificada i, per tant, més forta i capaç de plantar-li cara a noves crisis.