Comissions Obreres de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Vota

PRIMER CONSELL DE LA UNIÓ INSULAR DE MALLORCA SORTIDA DEL II CONGRÉS

S'ha celebrat, a la Seu de CCOO de Palma, el primer Consell de la Unió Insular de Mallorca després del seu II Congrés. La seva Secretària General, Maribel Millán ha presentat davant la resta dels membres del Consell l'Informe General i balanç de gestió d'aquests últims mesos, on s'han presentat i debatut les propostes i línies de treball per a aquesta nova legislatura.

17/12/2021.
    Imatge del Consell de la Unió Insular de Mallorca de CCOO Illes Balears

En la seva intervenció, Maribel Millán ha destacat que cal  insistir en l'extensió i cooperació amb altres organitzacions socials i ciutadanes amb les quals compartim interessos, que ens permetin generar un canvi en el nostre model social i econòmic i tenir una major presència i participació institucional tant en el Consell Insular com en les diferents administracions locals.

També a insistit amb la necessitat de proposar alternatives sostenibles i viables que puguin donar cobertura a les necessitats de la població, com són la creació d'una ocupació més estable i de qualitat, creant noves alternatives productives a les comarques més desindustrialitzades.

“Cal supervisar la carta de prestacions dels serveis socials, tant els generals com els especials, amb l'objectiu de potenciar la cohesió social amb les xarxes ofertes pel Consell de Mallorca i els serveis socials municipals” ha exposat.

En matèria de Polítiques d'igualtat, s'han d'impulsar mesures que fomentin la contractació de dones víctimes de violència de gènere, realitzar campanyes informatives per a defensar els seus drets laborals i, com no, promocionar i potenciar la conciliació de la vida laboral i familiar.

Respecte a les polítiques d'immigració ha ressaltat la necessitat de millorar el treball d'informació i assessorament en el sector del servei domèstic, del camp i la construcció, on la majoria de treballadores i treballadors són immigrants.

Posteriorment, ha passat a exposar les diferents activitats i accions que s'han dut a terme en aquests mesos al capdavant de la nova executiva, on la presència de la Unió Insular ha anat reforçant el seu paper, nomenat els diferents actes institucionals, tant municipals com del Consell de Mallorca, on s'ha participat.

I per a finalitzar, ha recalcat la intenció de participar en l'enfortiment de l'intern de la nostra organització, reforçant l'atenció i dinamització dels diferents locals, oferint el seu suport a la Secretaria d'Organització Confederal en matèria d'eleccions sindicals, col·laborar amb la secretària de Formació sindical Confederal i, com no pot ser d´un altre manera, “ens posem a la disposició de la Confederació de CCOO Illes i de totes les seves federacions per a així poder enfortir la nostra estructura” ha conclòs.