Comissions Obreres de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Vota

CCOO MALLORCA demana responsabilitats polítiques

La Unió de Mallorca de CCOO critica i rebutja les paraules manifestades per la presidenta de l’entitat ELLA Global Community, Kristin Hansen, en la presentació de la programació de la ‘Pride Week’ de l’illa i exigeix la dimissió de la responsable de l’àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, a l’Ajuntament de Palma, Sonia Vivas per la seva gestió de les polítiques d’igualtat que s’estan desenvolupant des d’aquesta administració.

13/06/2022.
    #EnClaveArcoiris

CCOO Mallorca no només lamenta les declaracions de la representant de l'entitat encarregada d’organitzar la primera Pride Week per a l’Ajuntament Palma perquè són irrespetuoses i ofensives, ja que manifesten un desconeixement dels pobles de les nostres Illes, sinó que a més, exigim una reflexió sobre la gestió actual de la responsable de l’àrea d’igualtat municipal”

Des de CCOO Mallorca ens sumem a les manifestacions de repulsa expressades per diferents col·lectius (FELIB, partits polítics, entitats socials) que posen de manifest el rebuig no només al missatge que s’ha donat públicament sobre el col·lectiu LGTBIQ, sinó també pel distorssionament que se’n fa de la reivindicació. Es deplorable, instrumentalitzar una reivindicació històrica com a reclam turístic i econòmic. CCOO Illes defensa un model d’Orgull LGTBIQ reivindicatiu dels drets i les llibertats, i desmercantilitzat, i preferiblement organitzat per entitats locals representatives i que des de fa anys treballen per visibilitzar la diversitat i aconseguir la igualtat de drets i oportunitats del col·lectiu. Tot el contrari del model “privatitzador” que defensa la regidora Sonia Vivas”.

Tot i les disculpes públiques de Hansen per la polèmica generada quan ataca de manera incomprensible als ciutadans de la Part Forana, CCOO Exigim responsabilitats polítiques després d’aquest últim episodi d’aquests dies. Volem recordar que la Regidora de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Sonia Vivas que ha mantingut unes línies polítiques molt erràtiques durant tota la legislatura provocant un retrocés en les línies estratègiques polítiques, programàtiques i en les actuacions de l’Ajuntament de Palma. I que des d’aquesta àrea no s’ha donat resposta a les demandes i necessitats de la ciutadania.

Des de la Unió de Mallorca ens sentim orgulloses i orgulloses d’un l’Orgull que sempre ha posat per davant la lluita pels drets i llibertats, i de totes les entitats locals que han sigut el motor de la reivindicació. Però sobretot estem al costat del respecte a tota la ciutadania dels pobles de Mallorca.