Comissions Obreres de les Illes Balears | 29 de març 2024.

LA COBDÍCIA DELS EMPRESARIS ABOCA A LA POBRESAA MOLTS TREBALLADORS I TREBALLADORES

CCOO exigeix la signatura de convenis en els quals es contemplin pujades salarials concordesamb el moment econòmic que vivim per tal que les persones treballadores puguin tenir unavida digna.

04/07/2022.

URL | Código para insertar

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de juny l’atur registrat es xifra en 34.248 persones. Respecte al mes de maig l’atur ha davallat en termes absoluts en -1.955 persones, mentre la variació relativa ha estat del -5,40 %. Pel que fa a la variació anual tenim una disminució del -45,42 % amb un total de -28.501 aturats menys que al mes de maig del 2021.

Per sectors, l’atur disminueix en tots; la baixada més important es produeix a Serveis ( -1.615), seguida de Construcció (-133) i d’Indústria (-73).

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 592.787 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un +4,58 % (+25.940 ) mentre la variació anual se situa en un +13,32 % (+69.698 ).

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de juny s’han registrat a les Illes un total de 59.295 contractes, dels quals el 75,47% són indefinits i el 24,53% són temporals.

Respecte al mes de juny de l’any 2021 la variació del nombre de contractes en relació al mateix mes de l’any passat és positiva (+14.107; +31,22%), a més a més, hi ha un 3% més de contractes que al juny de 2019.

Les dades d'atur publicades avui són positives quant al descens de la desocupació i l'augment de les afiliacions a la seguretat social. La recuperació de l'activitat de la nostra comunitat autònoma està sent tan important que ens situem en unes xifres de desocupació que no teníem des de fa molts anys.

Malgrat aquesta bonança quant a les dades, encara queden molts elements que precaritzen el nostre mercat laboral com són les mitges jornades involuntàries, les faltes d'alta en la seguretat social o el respecte del temps de descans entre jornada i jornada i setmanals.

CCOO no deixarà de denunciar l'incompliment de tots aquests elements que impedeixen que les persones treballadores tinguin un treball digne.

D'altra banda, des de CCOO volem assenyalar que la forta inflació, que estem patint, s'està veient agreujada per l'enorme alça de preus de tota mena de productes. Una pujada de preus que estan realitzant els empresaris per a continuar mantenint i augmentant el seu marge de beneficis, però que no volen repartir amb els seus empleats i empleades. Per al sindicat és imprescindible que es produeixi el repartiment de beneficis que obtenen les empreses entre les persones treballadores que son els qui realment els fan possible.

També volem insistir en la necessitat de formació que tenen els nostres treballadors per a poder donar l'atenció de qualitat a la qual recorren els nostres empresaris per tal de justificar la pujada de preus que han realitzat.

Per tot això, exigim la signatura de convenis en els quals es contemplin pujades salarials concordes amb el moment econòmic que vivim perquè si no és així, aquests empresaris cobdiciosos estan abocant a la pobresa a molts treballadors i treballadores.

Des de CCOO advertim que si no hi ha pujada salarial hi haurà mobilització perquè no podem consentir que cada vegada sigui major el nombre de treballadors pobres de les nostres illes.