Comissions Obreres de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

CCOO i UGT de les Illes Balears exigeixen la protecció dels treballadors i de les seves famílies

23/09/2022.

URL | Código para insertar

UGT i CCOO consideram que, en front dels auguris catastrofistes que de manera intencionada es fan des de determinats sectors, les dades macroeconòmiques i les del mercat laboral dels pròxims mesos no seran molt diferents a la viscuda els anys anteriors a la pandèmia.

Hem transitat una temporada turística que ha permès ocupar a la gran majoria dels treballadors i treballadores de les illes, amb rècord d’afiliació a la seguretat social i taxes d’atur que llindaven la plena ocupació, la qual cosa ha originat que sectors amples d’assalariats puguin accedir a prestacions o subsidis durant els mesos que no fan feina.

Malgrat l’anterior, cal apuntar la preocupació que suposa el fet de mantenir taxes altes d’inflacció, cosa que llastrarà l’economia de les famílies, ja que amb els preus desbocats de la cistella de la compra i de la energia es fa impossible cobrir de manera digna les necessitat bàsiques de la vida diària.

Encara que les persones treballadores puguin accedir a les prestacions i els subsidis que els corresponen legalment, aquest augment del cost dels productes i dels serveis dificultarà greument el desenvolupament normal de la quotidianitat pel que fa al consum, cosa que sempre va en detriment de la gent amb més necessitats.

Si bé es cert que s’han pres mesures per pal·liar les conseqüències econòmiques ocasionades per la guerra a Ucraïna, aquestes resulten insuficients; per la qual cosa, també serà necessari que dites mesures -com son les ajudes al transport- es perllonguin, com a mínim, fins el començament de la propera temporada.

En front d’aquesta situació, UGT i CCOO, sindicats majoritaris, exigim al Govern de l’estat espanyol que prengui mesures fermes i potents per tal de protegir a la classe treballadora i a les seves famílies amb ajuts extraordinaris que complementin les prestacions i els subsidis. Si el govern central no pren aquest tipus de mesures, hauria d’esser el Govern de les Illes Balears l’encarregat de protegir i garantir un nivell d’ingressos mínims per poder transitat aquest hivern sense passar penúries.

Per últim, els dos sindicats volen insistir en el fet que una fiscalitat equitativa és del tot indispensable per que les administracions puguin continuar protegint al conjunt de la ciutadania, cosa que té caràcter prioritari, rebutjant d’aquesta manera els discursos poc seriosos i populistes que demanen baixades d’impostos.