Comissions Obreres de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

Vota

L’ESTACIONALITAT: EL MAL DEL NOSTRE MERCAT LABORAL

Per CCOO, hem de posar fi a feines de nomes 6 mesos per tenir ocupació durant tot l’any per a  totes les persones treballadores.

02/02/2023.

URL | Código para insertar

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de gener l’atur registrat es xifra en 35.554 persones. Respecte al mes de desembre l’atur ha baixat en termes absoluts en -297 persones, mentre la variació relativa ha estat del -0,83%. Pel que fa a la variació anual tenim un disminució del -34,69% amb un total de -18.881 aturats menys que al mes de gener del 2022

Pel que fa als sectors d’activitat econòmica, la baixada  de l’atur es produeix en tots els sectors. Així, baixa a Serveis en menys -158 persones, a Construcció en menys -99, a Indústria en menys -5 a Agricultura en menys -30, i a Sense ocupació anterior -5.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, el mercat de treball balear presenta una mitjana mensual de 451.815 afiliacions, el seu nombre decreix mensualment un -1,35% (-6.206) mentre la variació anual se situa en un +4,11% (+17.822).

Les dades de contractació registrades s’han signat 21.352 contractes que suposa un augment de 2.498 contractes més en relació al mes de desembre (+13,25%) i una disminució de -1.740 contractes si els comparem amb el mes de gener de 2022 (-7,54%). De tots els contractes signats en gener el 67,86% son contractes indefinits y el 32,14% són temporals. L’aplicació de la reforma laboral continua donant bons resultats.

Les xifres que es publiquen avui mostren la situació del mercat laboral illenc en època de Nadal i  rebaixes pel fa a la reducció de les dades d’atur.

No obstant això, des del sindicat volem assenyalar que ara mateix hi ha un nombre important de persones en situació de fi d’activitat, com son els fixos discontinus, característic d’una economia amb una estacionalitat tan acusada com és la nostra.

Des de CCOO, insistim en la necessitat de mantenir la nostra principal activitat econòmica durant tot l’any, ja que, hem de posar fi a feines limitades a 6 mesos, que no donen estabilitat i que repercuteixen negativament en les jubilacions o en les incapacitats temporals de les  persones treballadores.

A més a més, seria molt positiu pels nostres recursos naturals i els nostres ecosistemes, que no es produeixin puntes d’ocupació en períodes molt concretes, si no que es poguessin tenir visitants d’una manera equilibrada tot l’any.

Per CCOO, és imprescindible que hi hagi activitat turística diversificada durant tot l’any, no només pels treballadors d’aquest sector, si no per totes les activitats que indirectament estan relacionades amb ell i que són importants nínxols de feina.