Comissions Obreres de les Illes Balears | 27 de juliol 2024.

CCOO valora el discurs de la candidata a presidenta del Govern de les Illes Balears com a continuista dels anteriors governs del PP

03/07/2023.
    Parlament Illes Balears

Un cop escoltada la intervenció de Margalida Prohems, candidata a la presidència del Govern de les Illes Balears, des del sindicat valoram el seu discurs com a continuista de les polítiques que dugué a terme el Partit Popular en els darrers mandats; com a mostra, entre altres, l’eliminació de la moratòria de places turístiques o recuperar el conveni de carreteres.

Pel que fa a les mesures econòmiques esmentades per la candidata, des de CCOO no entenem com es podrà conjugar la intenció de fer minvar ingressos amb una baixada d'imposts i augmentar les prestacions a la ciutadania. En aquest tema, des de CCOO seguirem reclamant una política fiscal equitativa, que aporti més qui més té i més guanya, i que siguin suficients per garantir el benestar de la ciutadania.

A més de l’anterior, ens preocupa que s'accentuï, sota l'eufemisme de la col·laboració pública/privada, la privatització dels serveis públics.

Igualment, de l'escoltat avui, la pràctica absència al seu discurs de referències al món del treball en general i al Diàleg Social preocupa al sindicat, ja que no escoltar als legítims representants dels treballadors i de les treballadores aniria en detriment dels seus drets.

De la mateixa manera, al parer de CCOO ha estat un discurs molt escorat cap als sectors empresarials, als qui ha promès ajudes que no sabem com es conjugaran amb la pregonada baixada d'imposts.

Per altra banda, volem posar en relleu qualsevol de les mesures que impliquin una millora al finançament de les illes, però mostram la nostra preocupació pel fet que els doblers destinats dels fons europeus no serveixin per equilibrar el nostre model econòmic, per fer-ho sostenible a nivell laboral, social i ambiental. Pel que respecta a la lluita contra el canvi climàtica, també preocupa la seva absència al discurs.

També dir que des del sindicat, estam a l'espera de la concreció de tot el ventall de mesures anunciades, però no podem deixar de remarcar la preocupació que suposa que el seu discurs s’emmarqui ideològicament al que postula la ultradreta.

Per acabar, malgrat les moltes dubtes que ens ha deixat el seu discurs, des de CCOO de les Illes Balears ens posam a disposició de la futura presidenta del Govern de les Illes Balears per a continuar els treballs al marc del diàleg i la concertació social i ens tindrà predisposats en tot el que signifiqui la millora i la protecció de la classe treballadora, ja que continuen essent molts els reptes de futur.